Deze website gebruikt cookies die ons in staat stellen informatie te verzamelen over het gebruik van onze site en diensten, en om deze te verbeteren. Door het plaatsen van cookies van derde partijen kunnen wij onze marketing op jouw persoonlijke voorkeuren afstemmen. Door verder gebruik van deze website ga je hiermee akkoord.

Uw browser ondersteunt geen cookies. U kunt deze inschakelen via de instellingen.
Keep your spending up in times of corona
Home Mobile marketing blog Corona: zorg dat je zichtbaar blijft

Corona: zorg dat je zichtbaar blijft

De coronacrisis grijpt om zich heen. We hebben te maken met een pandemie die serieuze gevolgen heeft voor de economie. Zorg dat je zichtbaar blijft en behoud je positie in de markt.

De coronacrisis grijpt om zich heen. We hebben te maken met een pandemie die serieuze gevolgen heeft voor de economie. Veel ondernemers moeten vechten om het hoofd boven water te houden. Het is verleidelijk, als het wat minder draait, de hand op de knip te houden en je marketingactiviteiten stil te leggen. Maar, is dat ook verstandig? Hier lees je onze visie op deze zaak.

De overheidsmaatregelen hebben grote gevolgen voor ondernemers. Veel bedrijven moeten dicht, anderen kunnen net het hoofd boven water houden. En sommigen profiteren, dankzij slimme handel of een gewild product, van het coronavirus. Veruit de grootste groep zal, ondanks het steunpakket van minister Hoekstra, een jasje uitdoen de komende periode. Wij adviseren je om, als het binnen je gezonde bedrijfsvoering past, je marketingactiviteiten in deze periode zo goed mogelijk door te zetten. Ons speciale steunpakket kan je daar bij helpen. 

Blijf zichtbaar in tijden van crisis 

Juist in tijden van economische neergang is het belangrijk om zichtbaar te blijven. Dat is niet alleen onze opvatting, het wordt onderbouwd door diverse onderzoeken*. Bedrijven die gedurende eerdere economische recessies zijn blijven investeren in hun zichtbaarheid, hebben daar in de daaropvolgende economische opgang profijt van gehad. 

In onderstaande grafiek zie je hoe een verzekeraar in Engeland rond de crisis van 2008 zijn mediabestedingen eerste verminderde en later stopte. Je ziet dat het spontane merkbewustzijn, in trend met de bestedingen, minder wordt. 

Wat ons betreft gaat dit niet alleen op voor grote merken met enorme budgetten. Voor de kleine speler gelden op lokaal niveau dezelfde wetten. Niet zichtbaar zijn, betekent wegzakken in het hoofd van je doelgroep. Daarmee verlies je snel een zorgvuldig opgebouwde positie in de markt. Een positie die je in economische opgang met veel moeite weer moet opbouwen, terwijl je door hem nu te behouden straks weer sterk uit de recessie komt. 

Hoe doe je dat dan? Zichtbaar blijven? Zeker met een beperkt budget is het niet eenvoudig om je zichtbaarheid te waarborgen. This Play Media heeft de oplossing: display advertising. 

Display advertising als ideale middel voor betaalbare zichtbaarheid 

Ideaal voor het op peil houden van je zichtbaarheid is display advertising. Je kunt het super lokaal, maar ook regionaal of zelfs landelijk inzetten. Daarnaast kun je dusdanig gericht targeten dat je met zowel een klein als groot budget uit de voeten kunt. 

Het voordeel van display advertising ten opzichte van bijvoorbeeld zoekmachine adverteren is letterlijk je zichtbaarheid. Een display ad, die getoond wordt in bijvoorbeeld een app of op een website, bestaat uit een html of gif banner. Een opvallende en aansprekende uiting die actief aan je doelgroep getoond wordt. Je verzekert jezelf hiermee van zichtbaarheid bij je doelgroep. Precies wat je nodig hebt dus. 

Een voorsprong op je concurrenten 

Durf jij de stap aan? Ligt het binnen je mogelijkheden om nu juist te investeren in media in plaats van de hand op de knip te houden? Wij gaan de uitdaging voor meer zichtbaarheid en een sterke wederopstanding uit deze crisis graag met je aan. Zo pak je een voorsprong op je concurrenten.  

Onze adviseurs komen graag bij je langs (uiteraard nemen we de nodige maatregelen in acht en houden we ons aan de richtlijnen) of maken een afspraak voor een digitale ontmoeting.  

Blijf gezond! 

Ivan Tadic


*we baseren ons op diverse bronnen van WARC

Ga aan de slag met Display advertising

  1. 1 Nieuwe uiting opmaken
  2. 2 Regio en platform bepalen
  3. 3 Gericht adverteren op mobiel
Wat is display advertising?

Demo aanvragen



De kansen van display advertising benutten?

Bel of mail ons voor advies!

Ivan

085 202 01 90 | ivan@thisplaymedia.nl