Deze website gebruikt cookies die ons in staat stellen informatie te verzamelen over het gebruik van onze site en diensten, en om deze te verbeteren. Door het plaatsen van cookies van derde partijen kunnen wij onze marketing op jouw persoonlijke voorkeuren afstemmen. Door verder gebruik van deze website ga je hiermee akkoord.

Uw browser ondersteunt geen cookies. U kunt deze inschakelen via de instellingen.
Home Mobile marketing blog Display advertising in tijden van corona: slim adverteren voor een vol terras

Display advertising in tijden van corona: slim adverteren voor een vol terras

De versoepelingen waar veel horecabazen zo lang naar gesnakt hebben, zijn sinds enkele weken eindelijk van kracht. En ook al is het nog niet op volle kracht: de terrassen zijn weer open. Na ruim zes maanden sluiting staan eigenaren én personeel dan ook ongetwijfeld te trappelen om de opgelopen (financiële) schade zo snel mogelijk te compenseren.

Zorg dat mensen voor uw café of restaurant kiezen

Iedere klant is er één, en dus is de strijd om een ‘vol’ tafeltje losgebarsten. Maar hoe zorgt u er nu voor dat de talloze mensen die in de buurt van het (markt)plein of uitgaansstraat rondlopen waar u zich bevindt, juist voor úw horecagelegenheid kiezen? Het antwoord daarop is eenvoudiger dan u wellicht denkt: door middel van display advertising

Doelgerichte inzet van advertenties

Het bijzondere aan deze vorm van adverteren ten opzichte van - bijvoorbeeld - de sponsored posts die u misschien zelf inzet op social media, zoals Facebook en Instagram, is de doelgerichtheid ervan. Op deze kanalen bereikt u namelijk ook tal van mensen die tijdens de (beperkte) openingstijden van uw terras bijvoorbeeld helemaal niet in de gelegenheid zijn om een hapje en een drankje te doen, doordat ze op dat moment niet in de buurt zijn. 

Zichtbaarheid binnen relevante apps

Met display advertising daarentegen, richt u zich veel meer op potentiële bezoekers. Door in te zetten op bepaalde apps die goed aansluiten op uw diensten en services (zoals TheFork), kunt u met gerichte advertenties uw doelgroep over de streep trekken op het moment dat het ertoe doet.

Flyeren, maar dan anders

Bovendien is het met deze advertentievorm mogelijk om specifiek in te zetten op de locatie van uw doelgroep: geo-targeting. Deze combinatie is eigenlijk nog het beste te vergelijken met flyeren: u bereikt uw doelgroep precies waar en wanneer u ze wilt bereiken, namelijk in de buurt van uw café of restaurant. Kort voorbeeldje: u bent eigenaar of uitbater van een lunchroom. Vanaf 11.00 uur ‘s ochtends adverteert u, binnen een straal van vijf kilometer (of nog dichterbij) rondom uw horecagelegenheid, met bijvoorbeeld een lunchdeal of een ander aantrekkelijk aanbod.

Efficiënt en relevant

Tot slot is er nog een ander belangrijk voordeel aan display advertising, namelijk het dynamische aspect. Vóór iedere weergave van uw advertenties wordt op het moment zelf bepaald in hoeverre degene die de advertentie gaat zien, relevant is voor uw doelstellingen. Is hij/zij niet relevant? Dan slaat de advertentie hem of haar over.

Neem contact op met This Play Media

Zo blijven niet alleen de kosten binnen de perken en geeft u geen overbodige euro’s uit, maar worden ook enkel de mensen bereikt die voor u interessant zijn. Benieuwd of deze vorm van adverteren iets voor u is en hoe This Play Media hierbij kan helpen? Neem contact op!

 

Ga aan de slag met Display advertising

  1. 1 Nieuwe uiting opmaken
  2. 2 Regio en platform bepalen
  3. 3 Gericht adverteren op mobiel
Wat is display advertising?

Demo aanvragen