Deze website gebruikt cookies die ons in staat stellen informatie te verzamelen over het gebruik van onze site en diensten, en om deze te verbeteren. Door het plaatsen van cookies van derde partijen kunnen wij onze marketing op jouw persoonlijke voorkeuren afstemmen. Door verder gebruik van deze website ga je hiermee akkoord.

Uw browser ondersteunt geen cookies. U kunt deze inschakelen via de instellingen.
Marketingtrends 2021 en display advertising
Home Mobile marketing blog Marketingtrends 2021 en de rol van display advertising

Marketingtrends 2021 en de rol van display advertising

Dit jaar maken we bij This Play Media een rondje langs de toonaangevende marketingblogs om te inventariseren wat de marketingtrends voor 2021 zijn. Uiteraard gooien we daar wel ons eigen sausje overheen. Want, welke rol speelt display advertising in deze ontwikkelingen?

Marketing automation

Als je je ogen en oren een beetje openhoudt, kom je het overal tegen. De term marketing automation zingt al jaren rond in de marketingwereld. Nu lijken de achterliggende technieken rijp genoeg en is het voor het gros van de bedrijven haalbaar om er daadwerkelijk iets mee te doen. Simpel gezegd komt het hierop neer: zorg dat je marketingkanalen zoveel mogelijk geautomatiseerd zijn. Denk aan een geautomatiseerde (en gesegmenteerde) mailingflow, een (deels) geautomatiseerde salesflow of aan het gebruik van een goed CRM-systeem. 

Wat je je misschien niet realiseert, is dat display advertising al een vorm van marketing automation is. Door het op de juiste manier in te zetten, serveren we de juiste advertenties aan de juiste doelgroep, op het juiste moment en op het juiste kanaal. Helemaal geautomatiseerd. 

Native advertising

Het wordt al jaren steeds belangrijker en in 2021 zet het door: advertenties die er ongeveer hetzelfde uitzien als de content eromheen. Native ads zijn advertenties in de vorm van een nieuwsbericht of een nieuwsvideo. De voordelen zijn dat je bijvoorbeeld adblockers omzeilt. Een goede native advertentie is netjes geïntegreerd in een website of app en biedt inhoud die bij de website en de doelgroep past. 

Wil je meer weten over native ads en hoe wij je kunnen ondersteunen bij de inzet ervan? Vraag het één van onze adviseurs. 

Spraakgestuurd zoeken 

Voice, nog zo’n toverwoord in 2021. Thuis zet je misschien de lampen al aan met je Google Nest of misschien laat je in de auto Siri de juiste route voor je opzoeken. Veel mensen zijn nog wat sceptisch over de meerwaarde van spraakbesturing, maar wij geloven dat dit meer en meer een onderdeel van het dagelijks leven zal worden. Dit heeft met name gevolgen voor je SEO: de manier waarop mensen zoeken zal er door veranderen. Zo zal bijvoorbeeld een zoekterm als ‘lunchen in Nijmegen’ minder voorkomen en een term als ‘waar kan ik hier in de buurt lunchen’ juist meer. 

Een display advertising campagne kan een mooie aanvulling zijn op je voice-georiënteerde SEO pagina’s. Zo kunnen we bijvoorbeeld retargeting inzetten om de bezoekers van deze pagina’s nogmaals te benaderen met nieuwe ads, die dezelfde boodschap uitdragen. Zo raak je je bezoekers minder snel kwijt en verhoog je de kans op conversie aanzienlijk. 

Personalisatie in content

Je denkt misschien dat je zelf kiest wat je kijkt

80% van wat je op Netflix kijkt, komt voort uit je aanbevelingen. Je denkt misschien dat je zelf de meeste keuzes maakt, maar eigenlijk doet Netflix dat voor je. Daarvoor baseren ze zich op je kijkgedrag, je voorkeur voor bepaalde acteurs en actrices en passen ze zelfs de afbeeldingen van de films en series aan je persoonlijke voorkeur aan. 

Zo kun je ook jouw content aanpassen aan je doelgroep. Je kunt personalized content op je website aanbieden met een tool als Google Optimize, maar ook je mailings en je chatbots kun je personaliseren. 

En, uiteraard: je advertising! Met display advertising kunnen we de creatives naar wens aanpassen aan je doelgroep. Soms is het beter je doelgroep heel breed te houden, maar het kan ook lonen deze sterk te segmenteren. Dan maken we bijvoorbeeld aangepaste creatives voor mannen en vrouwen, bepaalde leeftijdsgroepen en interesses. Hoe verder we segmenteren, hoe persoonlijker en krachtiger we de advertenties kunnen maken. 

Mobiele ervaring 

We hoeven je niet meer uit te leggen dat mobiel je meest belangrijke kanaal is. In 2021 zal dat alleen maar meer gelden. Zorg dat je mobiele ervaring goed is, dat je je website op orde hebt en dat je op social media gebruik maakt van bijvoorbeeld stories. 

Ook je advertentiestrategie moet je natuurlijk optimaliseren voor mobiel: bij This Play Media zijn we gespecialiseerd in mobile advertising. Met ons adverteer je eenvoudig in duizenden bekende en minder bekende apps. 

Meer weten over de trends? 

Ben je benieuwd naar meer trends in 2021 en naar hoe wij je kunnen helpen ook dit jaar een overtuigende display advertising strategie neer te zetten? Neem contact op met één van onze adviseurs voor een vrijblijvende kennismaking! 

Ga aan de slag met Display advertising

  1. 1 Nieuwe uiting opmaken
  2. 2 Regio en platform bepalen
  3. 3 Gericht adverteren op mobiel
Wat is display advertising?

Demo aanvragen



De kansen van display advertising benutten?

Bel of mail ons voor advies!

Ivan Tadic

085 202 01 90 | ivan@thisplaymedia.nl

Contactformulier

U vindt This Play Media in het groen van Malden, onder de mantel van Nijmegen. Van hieruit zoeken we u graag in het hele land op! Neem nu contact op.

Bedankt, wij hebben uw vraag/opmerking in goede orde ontvangen. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.