Mobiel adverteren voor woonwinkels

De krapte op de woningmarkt maakt het voor veel mensen lastig om te verhuizen. De huizen die te koop staan worden namelijk snel weer verkocht. Volgens onderzoek van RTLZ hebben huizenzoekers gemiddeld de keuze uit 3,9 potentiële woningen. Dat is een historisch laag aantal. Door deze ontwikkelingen was de verwachting dat woonwinkels in zwaar weer zouden belanden. Minder verkochte huizen betekent immers ook minder huizen om opnieuw in te richten. 

Niets blijkt echter minder waar. ‘Verthuizen’ wordt onder Nederlanders steeds populairder. Een nieuw vloerkleed, een grotere tafel of lekkere ligbank kunnen het huis een verfrissende uitstraling geven. Nederlanders investeren daarom steeds vaker in nieuw interieur en daar profiteert de gehele woningbranche van mee. In deze blog leggen wij uit op welke manier uw woonwinkel de aandacht van potentiële klanten kan trekken. 

Mooie cijfers meubelwinkels

De cijfers in de woningbranche zijn rooskleurig te noemen. Onder andere woningtextielzaken, keukenspeciaalzaken en slaapwinkels noteren voorlopig een hogere gemiddelde omzet dan vorig jaar. De meubelwinkels profiteren het meest van de ontwikkelingen in de woningbranche. Zij behaalden een gemiddelde omzet over het tweede kwarttaal van 2019, die maar liefst 11,2% hoger ligt dan de gemiddelde omzet over het tweede kwartaal in 2018. 

Deze omzetstijging is niet alleen te wijten aan de ontwikkelingen op de huizenmarkt, maar ook aan de lage spaarrente. Anno 2019 levert spaargeld weinig rente op waardoor veel mensen er niet voor kiezen om hun geld op de bank te zetten, maar liever investeren in een mooie stoel of comfortabele zitbank.

Mobiel adverteren voor woonwinkels

Nederlanders investeren dus graag in hun eigen huis. Voor uw woonwinkel liggen hier mooie mogelijkheden. Door de ontwikkelingen op de huizenmarkt en de lage spaarrente bij banken, is uw doelgroep sneller geneigd om een aankoop te doen. Voor u is het zaak om uw doelgroep op de juiste manier te bereiken en te zorgen dat u die voorkeurspositie ten opzichte van uw concurrent bereikt. 

U kunt uw doelgroep bereiken met behulp van mobiele advertenties. Nagenoeg alle Nederlanders hebben een smartphone en de mogelijkheden om uw doelgroep via de smartphone te bereiken zijn enorm. Zo kunt u uw mobiele advertenties bijvoorbeeld afstemmen op uw verzorgingsgebied in combinatie met leeftijd, inkomensniveau en vele andere variabelen. Op die manier besteedt u iedere media euro op efficiënte wijze. 

GEO-targeting

Voor woonwinkels is GEO-targeting een effectieve strategie om klanten te genereren. Met behulp van GEO-targeting kunnen wij op vijftig meter nauwkeurig adverteren. Door de krapte op de woningmarkt worden de huizen, die te koop staan, ontzettend snel verkocht. 

Daarnaast kunnen wij zorgen dat uw mobiele advertenties met GEO-targeting verschijnen bij mensen in de buurt, op specifieke evenementen of zelfs wanneer potentiële klanten bij de concurrent shoppen.

GEO-targeting is een handige advertentiestrategie waarmee This Play Media in het verleden al vele woonwinkels zichtbaar heeft gemaakt  veel bedrijven aan extra klanten heeft geholpen. Op onze website staan bijvoorbeeld de verhalen van Engering slaapcomfort en Maalsen optiek die GEO-targeting op een slimme manier hebben ingezet.  

Zelf adverteren via This Play Media  

Bent u naar aanleiding van deze blog enthousiast geworden over mobiel adverteren met GEO-targeting? Neem dan contact met ons op.   

This Play Media © Privacybeleid