Deze website gebruikt cookies die ons in staat stellen informatie te verzamelen over het gebruik van onze site en diensten, en om deze te verbeteren. Door het plaatsen van cookies van derde partijen kunnen wij onze marketing op jouw persoonlijke voorkeuren afstemmen. Door verder gebruik van deze website ga je hiermee akkoord.

Uw browser ondersteunt geen cookies. U kunt deze inschakelen via de instellingen.
Home Mobile marketing blog Succesvol personeel werven met geo-targeting

Succesvol personeel werven met geo-targeting

Veel bedrijven hebben te maken met openstaande vacatures. In de huidige arbeidsmarkt is het niet altijd eenvoudig om de juiste mensen voor de juiste posities te vinden. Toch is het mogelijk om, met een slim ingezette wervingscampagne, relatief eenvoudig nieuw personeel aan je te binden.

In de zorgsector is het een terugkerend thema: hoe vinden we gemotiveerd, kundig én betaalbaar zorgpersoneel? Met de coronacrisis is het tekort aan zorgpersoneel alleen maar groter geworden. Zo ook bij Altrecht, waarvoor we een succesvolle wervingscampagne hebben uitgezet.  

Wervingscampagne voor Altrecht 

Altrecht is een zorginstelling voor mensen met complexe psychiatrische ziektes. De vestigingen van Altrecht bevinden zich onder andere in Utrecht, Nieuwegein, Zeist, Den Dolder en Woerden. 

Bij Altrecht is er een dringend tekort aan zorgpersoneel. Met een aantal aansprekende creatives hebben we ingezet op geo-targeting in de regio’s Utrecht, Zeist en Den Dolder. En met succes. De doelgroep landde met een klik op een pagina met vacatures. 

Sollicitanten dankzij display advertising

We hebben 500.000 vertoningen ingezet en liefst 0,68% daarvan heeft op de creatives geklikt. Dat zijn 3.400 mensen die kennis hebben gemaakt met Altrecht en waar deze zorginstelling voor staat. De cubes, dat zijn uitingen waarin de doelgroep zelf kan scrollen, hadden een interactiepercentage van liefst 10,3%. Dat zijn uitzonderlijk hoge getallen voor dergelijke campagnes. Uiteindelijk hebben 36 personen via deze display advertising campagne gesolliciteerd. 

Geo-targeting ingezet 

De kern van de campagne was geo-targeting. Dit hebben we ingezet op de regio’s Utrecht, Zeist en Den Dolder. Uit onze gesprekken kwam naar voren dat we het kandidatenprofiel overwegend vrouwelijk was, dus hebben we alleen op vrouwen mét interesse in een baan in de zorg getarget. 

Ook personeel werven met slimme advertising

Deze manier van personeel werven is toepasbaar in elke sector. Door slim en regionaal te targeten betaal je geen euro teveel aan je advertentiecampagne. Interesse in de mogelijkheden van een wervingscampagne voor jouw onderneming? Neem vrijblijvend contact met ons op voor een (digitale) kennismaking!

Ga aan de slag met Display advertising

  1. 1 Nieuwe uiting opmaken
  2. 2 Regio en platform bepalen
  3. 3 Gericht adverteren op mobiel
Wat is display advertising?

Demo aanvragen



De kansen van display advertising benutten?

Bel of mail ons voor advies!

Ivan Tadic

085 202 01 90 | ivan@thisplaymedia.nl

Contactformulier

U vindt This Play Media in het groen van Malden, onder de mantel van Nijmegen. Van hieruit zoeken we u graag in het hele land op! Neem nu contact op.

Bedankt, wij hebben uw vraag/opmerking in goede orde ontvangen. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.