Corona: zorg dat u zichtbaar blijft

De coronacrisis grijpt om zich heen. We hebben te maken met een pandemie die serieuze gevolgen heeft voor de economie. Zorg dat u zichtbaar blijft en behoud uw positie in de markt.

De coronacrisis grijpt om zich heen. We hebben te maken met een pandemie die serieuze gevolgen heeft voor de economie. Veel ondernemers moeten vechten om het hoofd boven water te houden. Het is verleidelijk, als het wat minder draait, de hand op de knip te houden en uw marketingactiviteiten stil te leggen. Maar, is dat ook verstandig? Hier leet u onze visie op deze zaak.

De overheidsmaatregelen hebben grote gevolgen voor ondernemers. Veel bedrijven moeten dicht, anderen kunnen net het hoofd boven water houden. En sommigen profiteren, dankzij slimme handel of een gewild product, van het coronavirus. Veruit de grootste groep zal, ondanks het steunpakket van minister Hoekstra, een jasje uitdoen de komende periode. Wij adviseren u om, als het binnen de gezonde bedrijfsvoering past, uw marketingactiviteiten in deze periode zo goed mogelijk door te zetten. Ons speciale steunpakket kan u daar bij helpen. 

Blijf zichtbaar in tijden van crisis 

Juist in tijden van economische neergang is het belangrijk om zichtbaar te blijven. Dat is niet alleen onze opvatting, het wordt onderbouwd door diverse onderzoeken*. Bedrijven die gedurende eerdere economische recessies zijn blijven investeren in hun zichtbaarheid, hebben daar in de daaropvolgende economische opgang profijt van gehad. 

In onderstaande grafiek ziet u hoe een verzekeraar in Engeland rond de crisis van 2008 zijn mediabestedingen eerste verminderde en later stopte. U ziet dat het spontane merkbewustzijn, in trend met de bestedingen, minder wordt. 

Wat ons betreft gaat dit niet alleen op voor grote merken met enorme budgetten. Voor de kleine speler gelden op lokaal niveau dezelfde wetten. Niet zichtbaar zijn, betekent wegzakken in het hoofd van uw doelgroep. Daarmee verliest u snel een zorgvuldig opgebouwde positie in de markt. Een positie die u in economische opgang met veel moeite weer moet opbouwen, terwijl u door hem nu te behouden straks weer sterk uit de recessie komt. 

Hoe doe u dat dan? Zichtbaar blijven? Zeker met een beperkt budget is het niet eenvoudig om zichtbaarheid te waarborgen. This Play Media heeft de oplossing: display advertising. 

Display advertising als ideale middel voor betaalbare zichtbaarheid 

Ideaal voor het op peil houden van uw zichtbaarheid is display advertising. U kunt het super lokaal, maar ook regionaal of zelfs landelijk inzetten. Daarnaast kunt u dusdanig gericht targeten dat u met zowel een klein als groot budget uit de voeten kunt. 

Het voordeel van display advertising ten opzichte van bijvoorbeeld zoekmachine adverteren is letterlijk uw zichtbaarheid. Een display ad, die getoond wordt in bijvoorbeeld een app of op een website, bestaat uit een html of gif banner. Een opvallende en aansprekende uiting die actief aan de doelgroep getoond wordt. U verzekert u hiermee van zichtbaarheid bij de doelgroep. Precies wat u nodig hebt dus. 

Een voorsprong op de concurrenten 

Durf jij de stap aan? Ligt het binnen de mogelijkheden om nu juist te investeren in media in plaats van de hand op de knip te houden? Wij gaan de uitdaging voor meer zichtbaarheid en een sterke wederopstanding uit deze crisis graag met u aan. Zo pakt u een voorsprong op uw concurrenten.  

Onze adviseurs komen graag bij u langs (uiteraard nemen we de nodige maatregelen in acht en houden we ons aan de richtlijnen) of maken een afspraak voor een digitale ontmoeting.  

Blijf gezond! 

Ook interessant voor u

This Play Media © Privacybeleid