Hoe je klantenbestand vergroot met mobile advertising

Mobile dispay advertising kunt u op verschillende manieren inzetten. En daarbij kunt u diverse doelen nastreven. Eén van de meest voorkomende doelen is het vergroten van awareness. Met andere woorden: uw bereik vergroten en zorgen dat u een plekje krijgt in het bewustzijn van uw doelgroep. Mobile displays zijn daar een goed middel voor, omdat uw doelgroep u op deze manier regelmatig te zien krijgt. Maar, u kunt ook een ander doel nastreven. Lees hier hoe u leads kunt genereren met mobile advertising.

Het genereren van leads is zo’n doel, waarvoor we mobile advertising vaak inzetten voor onze klanten. Dit is toepasbaar in zowel de b2c als de b2b markt. Hierbij gaat het erom dat u mobile advertising inzet om bijvoorbeeld emailadressen of telefoonnummers te verzamelen.

Aanbod in ruil voor iets kleins

Hoe doet u dat? Door een potentiële klant iets aan te bieden dat hij graag wil hebben. Hij wil het net graag genoeg dat hij bereid is er iets kleins voor terug te doen. Zoals zijn emailadres achterlaten. U kunt bijvoorbeeld een mooie brochure toesturen met het volledige productaanbod. Of een kortingscode aanbieden voor een aankoop boven een bepaald bedrag. Of u biedt een whitepaper aan, als u in de dienstensector actief bent.  

Laat het aan de juiste doelgroep zien

Stel, u richt dit allemaal in met ons. Dan is er nog één factor van cruciaal belang voor het slagen van uw campagne. U moet uw advertenties uitserveren aan de doelgroep die al geïnteresseerd is in uw aanbod. En dat kunnen wij perfect voor u verzorgen. Wij kunnen uw display advertenties bijvoorbeeld targeten op groepen die bepaald zoekgedrag hebben vertoond.

Verkoop luxe keukens

We leggen het uit met een voorbeeld. Stel, u bent ondernemer in luxe keukens. Dan kunnen we een campagne inrichten met mobile display advertenties waarin u voor een gunstige prijs een complete nieuwe keuken adverteert. Wij serveren deze advertentie alleen aan mensen die op luxe keukens hebben gezocht. Zodra een potentiële klant hierop klikt komt hij op een landingspagina terecht waar we deze persoon vragen zijn of haar emailadres achter te laten, zodat we een digitale brochure kunnen toesturen die de klant op zijn gemak op de bank kan bekijken.

Uiteraard dient u wel te zorgen dat dit goed afgedekt is volgens de privacywetgeving, dus als u mensen in uw klantenbestand wilt opnemen moeten ze daar wel expliciet toestemming voor geven en u moet de gegevens op de juiste manier bewaren. Als u dat goed inricht kunt u deze mensen bijvoorbeeld gaan benaderen met uw nieuwsbrieven.

Maak de mix compleet

Een dergelijke campagne kunt u natuurlijk uitstekend ondersteunen met andere middelen. Hierbij kunt u denken aan social media advertising op Facebook en Instagram, aan adverteren op Google of aan contentmarketing. Door uw boodschap op diverse manieren uit te dragen is de kans het grootst dat u meer succes heeft.

Advies op maat

Wilt u een sparren over dit onderwerp? Bij This Play Media bekijken we graag welke mogelijkheden we voor uw specifieke business case kunnen bedenken. Neem daarom contact met ons op voor een goed gesprek!

Ook interessant voor u

This Play Media © Privacybeleid