Mobiel adverteren voor makelaars

Makelaars hebben het lastig op de oververhitte woningmarkt. De vraag naar huizen is vele malen groter dan het aanbod, waardoor er weinig huizen verkocht kunnen worden. Daarnaast is het aantal makelaars sinds 2010 met zo’n 10% gestegen. Nog nooit waren er zoveel makelaars in Nederland actief. Het krappe aanbod en de grote onderlinge concurrentie zorgen ervoor dat het voor makelaarskantoren van levensbelang is om jezelf te onderscheiden. In deze blog leggen wij uit op welke manier mobiel adverteren daarbij een grote rol kan spelen.

Meer eters voor een kleinere taart

In ons land doet zich een uitzonderlijke situatie voor. Volgens de NVM (Nederlandse Vereniging van Makelaars) is het woningaanbod, met name in de grote steden, dusdanig krap dat makelaars in de problemen komen. Daar komt bij dat het aantal makelaars de afgelopen jaren enorm is toegenomen. Anno 2019 zijn er 9200 makelaars actief in Nederland, terwijl dat aantal in 2010 nog rond de 8000 lag. Door het krappe aanbod neemt de onderlinge concurrentie toe en de omzet af.  

Dit probleem moet volgens de NVM op lange termijn worden opgelost met meer nieuwbouw. Volgens de Vereniging van Makelaars moeten er voor 2030 ruim 1 miljoen nieuwe woningen zijn gebouwd. “Dat is wat ons betreft noodzakelijk om op lange termijn een evenwichtige woningmarkt te creëren. Op korte termijn moeten makelaars zich onderscheiden van hun concurrenten om het hoofd boven water te houden”, zegt NVM-voorzitter Ger Jaarsma. 

Doordat er steeds meer partijen meedingen om een stukje van een kleinere ‘makelaarstaart’, is het voor de Nederlandse makelaarskantoren erg belangrijk om een voorkeurspositie op te bouwen. Gelukkig kunnen wij u daarbij een handje helpen. 

Targeten op woongebied

Voor makelaars is het dus van belang om in deze tijd hun eigen aanbod te vergroten. Ze moeten mensen verleiden tot een verkoop van hun huis. Dat kan op veel manier: flyeren, adverteren in de (lokale) krant of mobiel adverteren. Met name deze laatste strategie wordt steeds populairder en dat is geen toeval.

Het grote voordeel van mobiel adverteren is dat uw advertenties bij de juiste mensen terecht komen. Mobiel adverteren geeft u namelijk de mogelijkheid om uw eigen selectiecriteria te bepalen waarop uw doelgroep wordt geselecteerd. Dit is vooral voor makelaars erg belangrijk. Makelaars zijn vaak gebonden aan een bepaald woongebied, waarin zij huizen willen verkopen. Een makelaarskantoor dat huizen verkoopt in de provincie Gelderland, heeft er weinig baat bij als zijn advertenties gelezen worden door mensen met een huis in Friesland.  

Wij, van This Play Media, kunnen u helpen. Bij ons kunt u zelf bepalen hoe groot het woongebied is, waarin mensen uw advertenties ontvangen. Samen kunnen we bekijken welke woongebieden de beste opties zijn voor uw makelaarskantoor om zoveel mogelijk mensen van de doelgroep te bereiken en te verleiden tot een verkoop van hun huis. 

Ervaring met mobiel adverteren voor makelaars

Bij This Play Media komt u in een gespreid bedje terecht. Wij hebben namelijk al ervaring met mobiel adverteren voor makelaars. Daardoor weten wij wat werkt en wat niet. Op onze website staat het kopje ‘cases’. Hier vindt u een overzicht van een aantal bedrijven die wij in het verleden hebben geholpen met mobiel adverteren. 

“Wij kregen, als lokale makelaar, leuke reacties toen mensen onze advertenties zagen op de apps van De Telegraaf en Nu.nl”, zegt Patrick van Haandel, eigenaar van Kolmeijer makelaars, die met behulp van mobiele advertenties veel nieuwe leads binnenhaalde. Heeft u zelf een makelaarskantoor? Dan is het voor u interessant om te zien hoe wij Kolmeijer makelaars en Slob makelaars succesvol hebben geholpen.

Dit was onze blog over mobiel adverteren voor makelaars. Heeft u naar aanleiding van deze blog nog vragen over mobiel adverteren of wilt u zelf een groter rendement halen uit uw advertentiebudget? Neem dan contact met ons op, dan zoeken we samen uit op welke manier u meer stukjes van de ‘makelaarstaart’ kunt veroveren. 

Ook interessant voor u

This Play Media © Privacybeleid