Waarom adverteren in de zomer slim is

Het is zomer! Het zonnetje schijnt vaker, de terrassen zijn open en ons humeur is opperbest… Ook is het de tijd waarin veel mensen erop uit gaan in eigen land. Of ze gaan lekker op vakantie naar het buitenland. In deze periode krijgt je marketing dan ook vaak vakantie, maar of dat terecht is? Wanneer is eigenlijk het beste moment om te adverteren? In dit blog lees je waarom adverteren in de zomer juist slim is.

Marketing op laag pitje

Veel ondernemers zetten de marketing op een laag pitje tijdens de zomermaanden. Al met al duurt het vakantieseizoen van juni tot en met september. En doordat veel mensen vakanties inhalen vanwege corona is het wat drukker met vakanties in het voor- en naseizoen. Moet je je voorstellen dat je van juni tot en met september, oftewel 4 maanden lang, weinig of zelfs niet adverteert… het bespaart je wel kosten, maar ben je dan nog wel zichtbaar voor je doelgroep?

En dat terwijl je dankzij slimme algoritmes gewoon door kunt gaan met bijvoorbeeld display advertising.

Waarom adverteren zomers verstandig is

Omdat het aantal klanten terug kan lopen in de zomer, is het juist verstandig om dan te adverteren. Zo houd je je omzet op peil. Dus hebben we een paar goede redenen voor je op een rij gezet waarom je ook in de zomer moet blijven adverteren:

1. Middels een zomeractie of summersale kun je je juist zomers je sales een boost geven.
2. Mensen hebben zomers nog meer tijd om online te zijn op hun mobiel, waardoor de kans groter is dat ze jouw advertentie zien.
3. Je houdt 12 maanden binding met je doelgroep, waardoor je continuïteit waarborgt.
4. Met een fraaie zomercampagne kun je een mooie doelgroep opbouwen voor je retargeting in het najaar.

Advertenties met messcherpe targeting

Om op deze manier te adverteren hoef je zelf geen technicus te zijn. Middels programmatic advertising koopt This Play Media de banner advertenties slim in en tonen we deze op het juiste moment op de juiste plaats, waardoor jij je doelgroep bereikt. Messcherpe targeting tegen lage kosten. Daarbij word je volledig ontzorgd: onze designers ontwerpen de banners, de campagnemanager begeleidt het proces en de accountmanager staat je altijd persoonlijk te woord.

Nu weet je waarom adverteren juist in de zomer slim is. Heb jij nog meer redenen nodig om juist déze zomer te beginnen met display adverteren? We vertellen je graag meer!

Ook interessant voor u

This Play Media © Privacybeleid