Deze website gebruikt cookies die ons in staat stellen informatie te verzamelen over het gebruik van onze site en diensten, en om deze te verbeteren. Door het plaatsen van cookies van derde partijen kunnen wij onze marketing op jouw persoonlijke voorkeuren afstemmen. Door verder gebruik van deze website ga je hiermee akkoord.

Uw browser ondersteunt geen cookies. U kunt deze inschakelen via de instellingen.
Home Mobile marketing blog Vergroot de aantrekkingskracht van uw museum met display advertising

Vergroot de aantrekkingskracht van uw museum met display advertising

Ze hebben er zo’n zes maanden op moeten wachten, maar sinds 5 juni is het zover: de musea mogen weer publiek ontvangen. De strijd om de bezoeker is dus losgebarsten – zeker in de wat grotere (Rand)steden. Het is dan ook van groot belang om hen op het juiste moment goed te informeren over de exposities en tentoonstellingen die u als museum te bieden heeft. De twee sleutelwoorden daarvoor? Display advertising

Van nieuwssites tot YouTube

Laten we beginnen bij het begin, want wat houdt deze vorm van (online) marketing nou precies in? Naar alle waarschijnlijkheid bent u, terwijl u over het internet surfte, al langs tal van voorbeelden van display advertising gescrold. Daarbij valt te denken aan de (retargeting) banners die zich laten zien op uw favoriete nieuwssite, maar deze ads kunnen evengoed getoond worden tijdens YouTube-filmpjes. Kortom: de media waar u dit soort advertenties kunt tegenkomen, zijn uiteenlopend en gevarieerd.

Altijd de doelgroep bereiken

En dat is ook gelijk een van de voornaamste pluspunten van display advertising: ongeacht uw doelgroep, valt deze altijd te bereiken – zolang ze maar op het internet zitten. Het (andere) mooie aan deze manier van adverteren is dat het, in tegenstelling tot tekstadvertenties, hier mogelijk is om ook (bewegend) beeld te tonen. Dat is extra prettig voor culturele instellingen, die het toch moeten hebben van visuele aantrekkingskracht. Laat bijvoorbeeld het pièce de résistance uit uw belangrijkste collectie zien – ook als dat níét gelijk de Mona Lisa is… 

Alleen targeten op geïnteresseerden

Het is tenslotte een gegeven dat de advertenties terechtkomen bij mensen die het daadwerkelijk interesseert. We kunnen namelijk eenvoudig kunnen targeten op mensen die - bijvoorbeeld aan de hand van hun bezochte websites of eerder aangeklikte advertenties - aantonen affiniteit met cultuur en musea te hebben. Dit komt voort uit het principe van programmatic advertising, een overkoepelende term die de techniek achter het adverteren uitlegt. Kort samengevat houdt deze techniek in dat we voor de best mogelijke tarieven, de beste vertoningen aan de juiste doelgroep kunnen laten zien, op precies het juiste moment. 

Neem contact op

Da’s een belangrijk detail, want er is niets zo vervelend – en bovendien slecht voor uw merk! – als advertenties weinig tot niks te maken hebben met de interesses van degene die ze te zien krijgt. Dankzij de jarenlange expertise van This Play Media, en de up-to-date kennis van onze medewerkers, weten wij exact welke technieken bij uw doelstellingen passen. We gaan er dan ook graag een keer met u over in gesprek. Tot snel?

Ga aan de slag met Display advertising

  1. 1 Nieuwe uiting opmaken
  2. 2 Regio en platform bepalen
  3. 3 Gericht adverteren op mobiel
Wat is display advertising?

Demo aanvragen