Deze website gebruikt cookies die ons in staat stellen informatie te verzamelen over het gebruik van onze site en diensten, en om deze te verbeteren. Door het plaatsen van cookies van derde partijen kunnen wij onze marketing op jouw persoonlijke voorkeuren afstemmen. Door verder gebruik van deze website ga je hiermee akkoord.

Uw browser ondersteunt geen cookies. U kunt deze inschakelen via de instellingen.
Home Blog Investeringen in mobiel adverteren groeien explosief – maar hoe verbetert u uw advertenties?

Investeringen in mobiel adverteren groeien explosief – maar hoe verbetert u uw advertenties?

De budgetten die besteed worden aan mobiel adverteren nemen enorm toe. Dat is terecht: u kijkt meer op uw smartphone dan in de krant of televisie. Maar u wilt elke euro optimaal besteden en dus stellen wij de vraag: hoe vergroot u het effect van mobiele advertenties?

De grootste hap van het budget gaat nog steeds naar televisiereclame. Tamelijk ouderwets, denken wij, en bovendien alleen weggelegd voor adverteerders met een dikke portemonnee. Maar de uitgaven voor mobiel adverteren zitten flink in de lift. In West-Europa bijvoorbeeld zijn de uitgaven in 2016 met 87% gestegen ten opzichte van 2014.

Vooral Facebook en Google hebben bijgedragen aan de mobiele opmars. Dit waren de eerste kanalen waarop bedrijven echt mobiel de verbinding konden aangaan met hun doelgroepen en waarop mobiel adverteren ook snel en breed is uitgerold. Deze twee giganten waren in 2017 dan ook goed voor ongeveer 60% van alle digitale advertentieuitgaven in de Verenigde Staten.

Adverteert u al mobiel? Het wordt tijd dat u gaat nadenken over hoe u dat wilt doen.

Weet wat u nodig hebt

Voor u begint met mobiel adverteren is het raadzaam dat u nadenkt over wat u ermee wilt bereiken. Wat zijn conversies voor u? Denk bijvoorbeeld eens na over de volgende vraag: wat kan uw doelgroep op de smartphone doen om een band met uw merk te creëren? Uw bedrijf bellen bijvoorbeeld. Of via een chat messenger met uw medewerkers chatten voor meer informatie. Maar het kan ook zijn dat uw doelgroep via de mobiele telefoon kan reserveren in uw restaurant.

Differentieer uw advertenties

Als u continu dezelfde advertentie laat zien, zal uw doelgroep de uiting langzaam maar zeker gaan negeren. Dan gooit u geld weg. Het loont de moeite om zo nu en dan van advertentie te wisselen. Of beter nog: ontwikkel bij de start alvast een set verschillende advertenties die u kunt laten rouleren gedurende de campagnetijd.

Personaliseer uw advertenties

Uw doelgroep ziet graag een advertentie die is toegespitst op zijn of haar wensen en behoeften. Hoe kunt u uw advertentie personaliseren? Met dynamische remarketing technieken bijvoorbeeld. Zo benadert u mensen die uw website hebben bezocht met specifieke informatie. Let wel op dat u zich aan de wetgeving houdt: u mag alleen nog retargeting cookies verzamelen met toestemming van de bezoeker.

Zet social media in

Mensen besteden meer en meer tijd op sociale media. Facebook, Instagram, Snapchat en Linkedin zijn populaire kanalen. En meestal gebruiken ze daarvoor hun mobiele telefoon. Combineer uw display campagne dus met een advertentiecampagne op social media en bereik uw doelgroep vaker.

Gebruik de targeting opties

De ideale manier – ook voor de kleinere budgetten – om uw doelgroep specifiek te bereiken is met inzet van targeting technieken. Dat kan bijvoorbeeld op verschillende demografische factoren, maar ook op locatie. Met GEO Targeting kunt u binnen een straal van 50 meter adverteren. Ideaal voor events of tijdelijke acties.

Meer weten? This Play Media helpt u verder!