Deze website gebruikt cookies die ons in staat stellen informatie te verzamelen over het gebruik van onze site en diensten, en om deze te verbeteren. Door het plaatsen van cookies van derde partijen kunnen wij onze marketing op jouw persoonlijke voorkeuren afstemmen. Door verder gebruik van deze website ga je hiermee akkoord.

Uw browser ondersteunt geen cookies. U kunt deze inschakelen via de instellingen.
Home Blog Mobiel adverteren versus traditioneel adverteren

Mobiel adverteren versus traditioneel adverteren

De wereld waarin we leven is de afgelopen jaren enorm veranderd. De komst van de mobiele telefoon heeft een grote impact gehad op ons leven. Neem bijvoorbeeld ons gedrag in het openbaar vervoer. Waar veel mensen vijftien jaar geleden nog de papieren krant lazen of naar buiten staarden, scrolt tegenwoordig bijna iedereen door zijn telefoon. 

Uit onderzoek blijkt dat 88% van de Nederlanders zijn telefoon gebruikt in de trein en 49% zelfs op de fiets. Natuurlijk zijn we niet allemaal blij met deze ontwikkelingen, maar zoals Johan Cruijff, de grootste Nederlandse voetballer aller tijden, ooit zei: ‘Ieder nadeel heb z’n voordeel.’ In deze blog vertellen wij over de voordelen van mobiel adverteren voor uw bedrijf. 

Traditioneel adverteren, niet meer van deze tijd

Traditioneel adverteren is de oudste marketingstrategie. Dit is een strategie waarbij een bedrijf adverteert op de radio, televisie of via print. Vroeger waren dit goede manieren om een bedrijf onder de aandacht te brengen, inmiddels leveren deze media minder publiciteit op. Tv-programma’s kijken we zonder reclame via Uitzending Gemist op de momenten dat het ons uitkomt en steeds minder Nederlanders lezen een papieren krant. Tussen 2000 en 2018 daalde de betaalde oplage van De Telegraaf en de Volkskrant, de twee grootste Nederlandse kranten, met meer dan 50%. 

Kortom: traditioneel adverteren levert steeds minder aandacht op en is daarom een minder effectieve manier om uw doelgroep aan te spreken dan vroeger.

Opkomst van de smartphone.

De teloorgang van de papieren krant is mede ontstaan door de opkomst van de smartphone. In 2007 bracht Apple de eerste smartphone op de markt en sindsdien is het hard gegaan. Inmiddels heeft meer dan 93% van de Nederlanders een smartphone en we gebruiken ons ‘speeltje’ ontzettend veel. Volgens onderzoek van Stichting Internet Domeinregistratie besteden Nederlanders ruim 61 uur per maand aan onze smartphone. Dat is zo’n twee uur per dag. De kans is dus groot dat ook uw doelgroep veel tijd doorbrengt op zijn mobiel. 

Mobiel adverteren, eenvoudig en effectief

Mobiel adverteren is eenvoudig en effectief. In tegenstelling tot traditioneel adverteren is de financiële drempel bij mobiel adverteren relatief laag. Zo kunt u bij ons al mobiel adverteren vanaf €3 per dag. 

Naast de lage kosten zit er nog een ander groot voordeel aan mobiel adverteren: u kunt specifiek uw doelgroep bepalen. Waar u bij traditionele marketing geen idee heeft wie uw advertentie zien of lezen, kunt u bij mobiele advertenties uw eigen doelgroepen vaststellen. 

Voor het succes van uw campagne is het essentieel dat uw advertentie de beoogde doelgroep bereikt. Bij ons kunt u groepen selecteren op basis van leeftijd, geslacht, interesses, opleidingsniveau en zelfs locatie. Zo weet u zeker dat uw advertentie bij de juiste personen terecht komt en u geen geld weggooit.    

Mobiel adverteren voor jouw bedrijf

Wilt u ook een optimaal rendement halen uit uw advertentiebudget? Bekijk dan een van onze projecten of neem contact met ons op. Dan zorgen we samen dat uw advertentie de juiste doelgroep weet te bereiken.

‘Je moet schieten, anders kan je niet scoren’,was een andere bekende uitspraak van Johan Cruijff. Wij geven de voorzet. Kopt u hem in?




Meerwaarde weten van display advertising voor jouw organisatie?

Graag laat ik het je zien!

Ron

085 202 01 90 | info@thisplaymedia.nl