Social en Programmatic display advertising in de lift

Volgens een onderzoek van IAB en Deloitte lieten social advertising en programmatic (inkoop via programmatic exchanges) een uplift zien van respectievelijk +45% en +22% in eerste helft 2017.

Wat is de reden van dit succes?  Zowel programmatic als social geven de mogelijkheid om relevant te zijn voor de doelgroep door in te spelen op bijvoorbeeld locatie, leeftijd, interesse. Daarbij bieden beide kanalen de optie om de contactfrequenties te controleren en hiermee ook ”overspend” tegen te gaan. Dit is bijvoorbeeld bij traditionele media niet of nauwelijks mogelijk. Als we kijken naar de lokale kranten en huis aan huis media wordt er nog steeds gesproken over oplages. Vaak wordt de prijs van de advertentie gebaseerd op de oplage van de krant. Helaas zegt dit niets over het daadwerkelijk bereik van de reclame campagne.

Wat kunnen we verwachten in 2018?

De verschuiving van traditionele media naar nieuwe media is natuurlijk al een aantal jaar aan de gang. Met programmatic en social en de combinatie, synergie hiervan is er een nieuwe mogelijkheid gekomen voor het MKB om de doelgroep te bereiken en dit met een ”gecontroleerde” investering. Zowel programmatic als social helpen u bij zowel het verhogen van het aantal website bezoekers als bij het activeren van uw doelgroep.

Meer informatie

Wilt u weten wat de mogelijkheden voor uw bedrijf zijn?  Neem dan contact met ons op. Dit kan via info@thisplaymedia.nl of op telefoonnummer 024-679 1 350

Ook interessant voor u

This Play Media © Privacybeleid