Het maken van een display advertentie

Bij This Play Media zijn we gespecialiseerd in display advertising. Maar, hoe maak je een goede display ad?

Scroll

Hoe maak je een display ad?

Bij This Play Media zijn gespecialiseerd in display campagnes. Natuurlijk zijn we dus ook expert in het maken van uw specifieke display advertentie. Hoe dat te werk gaat, leggen we op deze pagina verder uit. 

Voorbereiden van de advertentie

Voordat onze vormgevers aan de gang kunnen om een gelikte advertentie op te maken, moeten we een aantal dingen weten. Daarom komen onze adviseurs bij u langs. Wat zijn de doelen van uw campagne? Wilt u (lokaal) meer bekendheid genereren? Wilt u meer bezoekers naar uw website trekken? Of wilt u een specifiek product of dienst verkopen? 

Zodra deze doelen zijn bepaald, kunnen we uitwerken welke boodschap we precies gaan communiceren en welke bijbehorende beelden en tekst we hierbij gaan gebruiken.

Het scherp krijgen van de doelgroep

Daarbij is het van groot belang om precies te weten wie de doelgroep van uw display advertentie is. Dat helpt bij het neerzetten van de juiste tone of voice en de juiste stijl van de advertentie. Hoe kunnen we uw doelgroep het beste definiëren? Denk aan factoren als geslacht, leeftijd, geografische locatie, interesses en meer. Wij helpen u de doelgroep zo te bepalen dat u het meeste rendement uit uw advertenties haalt. Dus we maken de doelgroep niet te smal, maar ook niet te breed.

Het opmaken van de display advertentie

We weten nu welke doelgroep u wilt bereiken en welke tone of voice u daarbij wilt hanteren. Dan kunnen onze vormgevers aan de slag met het ontwerp van de banner. Afhankelijk van uw voorkeuren, wensen en doelstellingen gebruiken we bijvoorbeeld een opvallende kop, heldere en relevante afbeeldingen of bewegende beelden. Ook maken we een duidelijke tekst om op te vallen en de aandacht van de gebruikers te trekken. 

Het kleur- en beeldgebruik passen we aan op uw huisstijl. Als u geen huisstijl heeft, denken we met u mee om een advertentie vorm te geven die het beste past bij waar u en uw merk of organisatie voor staat. We gebruiken bijvoorbeeld warme of juist koele kleuren en kunnen met contrasterende kleuren werken om iets meer op te laten vallen. 

De afbeeldingen en bewegende beelden, zoals video, moeten van hoge kwaliteit zijn. De teksten maken we kort, bondig en helder. 

Onze experts zorgen uiteraard dat uw bannerset in alle benodigde formaten en bestandsformaten worden gemaakt. Denk bijvoorbeeld aan HTML5- of GIF-banners.

Wilt u dat wij uw advertentie voor u opmaken? Onze adviseurs staan voor u klaar!

Veelgestelde vragen

1. Display Adverteren

Er is geen vaste prijs te bepalen voor een display advertising campagne. De kosten kunnen erg uiteenlopen en hangen af van het aantal vertoningen, de opmaak van de banner, de specifieke websites of apps waarop u getoond wilt worden en de doelgroep die u wilt targeten. Onze adviseurs helpen u graag met het maken van de beste keuzes en vertellen u meer over de kosten van uw specifieke display campagne.

Nee, dat kan niet. Wij nemen dit geheel voor u uit handen. Wij hebben namelijk de technische know-how van programmatic advertising en toegang tot ad exchanges met een netwerk van meer dan 100.000 websites en apps. U kunt bijvoorbeeld wel zelf display campagnes inrichten met het Google Display netwerk, maar dan heeft u toegang tot slechts een beperkt deel van de publishers.

Display advertising is letterlijk vertaald scherm reclame. Het is het adverteren met banners, afbeeldingen of video's, op websites en in apps. Display advertising betekent het adverteren met met beeld of video in apps en op websites.

Display advertenties zijn er in verschillende soorten en maten. Een goed overzicht van de soorten banners vindt u bijvoorbeeld bij onze partner Ad Creators. Zo zijn er HTML en GIF varianten, elk zo met hun eigen specifieke eigenschappen. De formaten van de ads variëren en zijn afhankelijk van het gebruik. Elk medium vraagt om verschillende formaten. Wij kunnen u daar goed in adviseren.

Als u een display campagne met ons draait, kan het zijn dat u uw eigen advertenties niet ziet. Het algoritme bepaalt namelijk heel precies aan welke personen de advertenties wel en niet getoond worden. Dit zegt niets over het totale aantal uitleveringen van uw display advertentie.

This Play Media is hét bureau voor display advertising. Wij hebben jarenlange ervaring met display en programmatic advertising en kunnen daarom snel en efficiënt met u schakelen voor een optimaal resultaat. U vindt ons in Nijmegen, Rijswijk en Heerhugowaard.

Display advertising is het adverteren met banners, afbeeldingen of video’s, op websites en in apps. Deze manier van adverteren biedt veel extra mogelijkheden ten opzichte van tekstuele advertenties en andere marketingmiddelen. Het is daarmee onmisbaar in elke marketingstrategie. 

Het belangrijkste voordeel van display adverteren is dat u erg zichtbaar bent voor een specifieke doelgroep en dat u daarmee een voorkeurspositie opbouwt. Uw bedrijf of merk krijgt een voorkeurspositie in het hoofd van uw doelgroep. Op het moment dat uw doelgroep voor een keuze of een aankoop staat, zal uw bedrijf of merk eerder in aanmerking komen.

This Play Media © Privacybeleid