Retargeting met display advertenties

Met display advertenties kunt u targeten op nieuwe doelgroepen. Maar, ook kunt u displays inzetten om mensen nogmaals te benaderen. Dat heet retargeting.

Scroll

Retargeten met displays

Retargeting met display advertenties is een effectieve manier om bezoekers van uw website terug te laten komen en conversies te verhogen. Hieronder gaan we dieper in op hoe retargeting werkt, wat u ermee kunt doen en waarom het ook voor u meerwaarde kan hebben.

Wat is retargeting?

Retargeting is een vorm van online adverteren waarbij u uw advertenties laat zien aan mensen die eerder uw website hebben bezocht. Dit gebeurt door middel van cookies, kleine stukjes code die op de computer van de gebruiker worden opgeslagen. Als de gebruiker vervolgens andere websites bezoekt, zullen ze uw advertenties zien, wat de kans vergroot dat ze terugkeren naar uw website.

Hoe werkt retargeting met display advertenties?

Om retargeting met display advertenties te gebruiken, moet u eerst een retargeting-pixel op uw website plaatsen. Dit is een klein stukje code dat op elke pagina van uw website wordt geplaatst en cookies op de computer van de gebruiker opslaat. Onze experts kunnen u hiermee helpen. 

Vervolgens gaan onze programmatic experts aan de slag met uw campagne. Zij kunnen deze zo inrichten dat uw display advertenties worden getoond aan de doelgroep die al eerder uw website heeft bezocht.

Wat kunt u met retargeting doen?

Retargeting biedt verschillende mogelijkheden voor uw bedrijf. Zo kunt u bijvoorbeeld:

Bezoekers terugbrengen naar uw website: Als iemand uw website heeft bezocht, maar niet heeft gekocht of zich heeft aangemeld, kunt u met retargeting ervoor zorgen dat ze terugkomen. Dit kan door middel van aanbiedingen of specifieke advertenties gericht op hun interesses.

Winkelwagentjes afmaken: Als iemand een product in hun winkelwagentje heeft geplaatst, maar het niet heeft afgerekend, kunt u met retargeting proberen om hen te herinneren aan het product en hen te verleiden om het alsnog te kopen.

Leads genereren: Als u leads wilt genereren, kunt u retargeting gebruiken om specifieke advertenties te laten zien aan mensen die zich hebben aangemeld voor uw nieuwsbrief of een formulier hebben ingevuld.

De opmaak van een retargeting banner

De display banners die u voor retargeting gebruikt kunt u natuurlijk specifiek door ons laten opmaken. Zo kunt u advertenties laten refereren aan een eerder website bezoek, waardoor de kans dat de doelgroep klikt en uiteindelijk tot conversie overgaat groter wordt. 

Meer weten over retargeting? 

Wilt u meer weten over de mogelijkheden van retargeting met display banners? Onze experts kunnen u er alles over vertellen. 

Veelgestelde vragen

1. Display Adverteren

Bij This Play Media zijn we gespecialiseerd in het opmaken van display advertenties. Onze vormgevers zorgen voor een aantrekkelijk of opvallend design, passend bij uw huisstijl of wensen. Samen met onze experts bepalen we voor u een duidelijk aanbod of een heldere boodschap en bedenken we een passende call-to-action.

Programmatic advertising is een techniek waarbij slimme, geautomatiseerde algoritmes worden gebruikt om advertenties in te kopen en 1 op 1 aan iemand te vertonen. De advertentieruimte wordt in een geautomatiseerde omgeving binnen nanoseconden geveild en verkocht aan de hoogste bieder. Onze ad-ops specialisten zijn gespeciaseerd in het zo effectief mogelijk inrichten van dit proces.

This Play Media is hét bureau voor display advertising. Wij hebben jarenlange ervaring met display en programmatic advertising en kunnen daarom snel en efficiënt met u schakelen voor een optimaal resultaat. U vindt ons in Nijmegen, Rijswijk en Heerhugowaard.

Display advertising is letterlijk vertaald scherm reclame. Het is het adverteren met banners, afbeeldingen of video's, op websites en in apps. Display advertising betekent het adverteren met met beeld of video in apps en op websites.

Display advertising biedt vele voordelen. De belangrijkste is dat u er snel veel naamsbekendheid mee creëert. Doordat u vaak door uw doelgroep gezien wordt, komt u in de zogenaamde 'evoked set' van uw potentiele klant terecht. Hierdoor denken ze direct aan u wanneer ze een bepaalde aankoopbeslissing nemen. Andere voordelen van display adverteren zijn de mogelijkheid om zeer specifiek te targeten, controleerbare kosten, retargeting en bijvoorbeeld bijsturen op resultaat.

Het belangrijkste voordeel van display adverteren is dat u erg zichtbaar bent voor een specifieke doelgroep en dat u daarmee een voorkeurspositie opbouwt. Uw bedrijf of merk krijgt een voorkeurspositie in het hoofd van uw doelgroep. Op het moment dat uw doelgroep voor een keuze of een aankoop staat, zal uw bedrijf of merk eerder in aanmerking komen.

This Play Media © Privacybeleid