Voordelen display adverteren versus Google search ads

Wat zijn de voordelen van display adverteren ten opzichte van Google search ads? We gaan er op deze pagina dieper op

Scroll

Voordelen display versus zoekadvertenties

Als u wilt adverteren heeft u vele mogelijkheden. Enkele daarvan zijn het inzetten van display advertenties of het gebruik van search ads, ook wel zoekadvertenties genoemd. Op deze pagina gaan we in op de voordelen van display advertenties ten opzichte van search ads.

Betere visuele aandacht

Display advertising biedt de mogelijkheid om aan te haken bij de consument via visuele aandacht. Dit kan bijvoorbeeld via banneradvertenties of videoreclames. Hierdoor kunt u zich als merk of bedrijf beter onderscheiden en zal de boodschap beter blijven hangen bij de consument.

Met zoekadvertenties heeft u de mogelijkheid niet om beeld toe te voegen: u zult met alleen tekst de aandacht van de doelgroep moeten krijgen. 

Bereiken van een breed publiek 

Met display advertising is het mogelijk om een breed publiek te bereiken. U kunt zelf bepalen op welke websites en in welke apps uw advertenties getoond worden. Dit in tegenstelling tot met search ads, waarbij u alleen in de zoekresultaten getoond wordt. Hierbij bereikt u dus alleen de mensen die op specifieke termen zoeken. 

Specifieke targeting 

Met display adverteren kunt u heel specifiek targeten. Met zoekadvertenties beperkt u zich qua targeting tot de gebruikte zoektermen. Met display advertising kunt u targeten op locatie, interesses, gebruikte devices en zelfs factoren als het weer. 

Onze adviseurs helpen u graag een doelgroepprofiel samen te stellen voor optimale targeting van uw doelgroep.

Hogere interactie

Doordat display advertising visueel aantrekkelijk is, kan het een hogere interactie met de doelgroep opleveren. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van likes, shares of clicks op de advertentie, wanneer het om social media advertenties gaat. 

Maar, ook displays op websites en in apps kunnen sneller geklikt worden, als ze aantrekkelijk en opvallend zijn opgemaakt. Dit leidt tot meer bekendheid en vertrouwen in uw merk of bedrijf.

Lagere kosten

In vergelijking met search advertising kan display advertising goedkoper zijn. We bepalen altijd op voorhand met u het te besteden budget. De kosten van een display campagne zijn uiteindelijk ook afhankelijk van uw doelgroep en op welke websites en in welke apps u vertoond wilt worden. 

Meer weten over display adverteren?

Wilt u meer weten over display adverteren en de mogelijkheden voor uw bedrijf? Onze adviseurs vertellen u graag meer in een persoonlijk gesprek.

 

Veelgestelde vragen

1. Display Adverteren

Er is geen vaste prijs te bepalen voor een display advertising campagne. De kosten kunnen erg uiteenlopen en hangen af van het aantal vertoningen, de opmaak van de banner, de specifieke websites of apps waarop u getoond wilt worden en de doelgroep die u wilt targeten. Onze adviseurs helpen u graag met het maken van de beste keuzes en vertellen u meer over de kosten van uw specifieke display campagne.

Display advertising biedt vele voordelen. De belangrijkste is dat u er snel veel naamsbekendheid mee creëert. Doordat u vaak door uw doelgroep gezien wordt, komt u in de zogenaamde 'evoked set' van uw potentiele klant terecht. Hierdoor denken ze direct aan u wanneer ze een bepaalde aankoopbeslissing nemen. Andere voordelen van display adverteren zijn de mogelijkheid om zeer specifiek te targeten, controleerbare kosten, retargeting en bijvoorbeeld bijsturen op resultaat.

This Play Media is hét bureau voor display advertising. Wij hebben jarenlange ervaring met display en programmatic advertising en kunnen daarom snel en efficiënt met u schakelen voor een optimaal resultaat. U vindt ons in Nijmegen, Rijswijk en Heerhugowaard.

Het belangrijkste voordeel van display adverteren is dat u erg zichtbaar bent voor een specifieke doelgroep en dat u daarmee een voorkeurspositie opbouwt. Uw bedrijf of merk krijgt een voorkeurspositie in het hoofd van uw doelgroep. Op het moment dat uw doelgroep voor een keuze of een aankoop staat, zal uw bedrijf of merk eerder in aanmerking komen.

This Play Media © Privacybeleid