aanbodzijde van het programmatic systeem

Programmatic systeem: de aanbodzijde

Aanbieders zijn pushers of exploitanten. Voor u als adverteerder erg belangrijk.

De aanbodzijde van het programmatic advertising systeem is voor u als adverteerder in principe het belangrijkst. Dit zijn de plaatsen waar uw advertentie getoond gaat worden. Misschien heeft u zelf specifieke wensen over bepaalde kanalen waar u wel (of juist niet) wilt adverteren. Wij denken met u mee en kunnen een advies samenstellen die perfect bij uw doelgroepprofiel past.

Ad networks en saleshouses

De aanbieders zijn publishers of exploitanten. Dit zijn de partijen die over advertentieruimte beschikken. Dat zijn websites of apps, zoals NU.nl of Buienradar.nl. Zij stellen displayruimte ter beschikking aan adverteerders. Maar er zijn ook partijen die de advertentieruimte van verschillende partijen bundelen en als intermediair fungeren. Deze partijen kunnen door het volumevoordeel efficiënter handelen. Deze intermediairs aan de aanbodzijde noemen we ad networks of saleshouses. Deze partijen brengen hun aanbod bij elkaar in een zogenaamd sell-side platform (SSP).

Dit sell-side platform communiceert via een ad exchange met een demand-side platform. Voor elke advertentiepositie wordt op deze manier een unieke match gemaakt met een vraag aan de andere zijde van het systeem.

Terug naar overzicht
This Play Media © Privacybeleid