Hoe vergroot ik als ondernemer mijn bereik?

Bloggen, adverteren, social media inzetten, SEO optimalisatie? In dit blog geven wij voor eens en voor altijd het antwoord op de vraag: hoe vergroot ik mijn bereik?

Een veelgehoord probleem bij onze klanten: hoe vergroot ik mijn bereik? Als eigenaar van een MKB-onderneming kun je je hoofd breken over deze vraag. Met wat Googlen kom je ook niet verder: de marketingtermen vliegen je om de oren, het ene na het andere marketingbureau prijst zich aan als redder in nood en jij hebt geen idee wat je het beste kunt doen. Wat is kostenefficiënt? Wat levert nu echt iets op? Bloggen, adverteren, social media inzetten, SEO optimalisatie? In dit blog geven wij voor eens en voor altijd het antwoord op je vraag. 

Veel ervaring in allerlei sectoren

De afgelopen jaren hebben wij veel ervaring opgedaan met vele ondernemers in allerlei sectoren. Makelaardij, meubelwinkels, opticiens, de zorgsector, horeca, transport, tandartsen en zelfs biermerken. We hebben ervaren dat bereik vergroten mogelijk is op vele manieren. We hebben het ook op vele manieren voor ondernemers gerealiseerd. Met contentmarketing, blogs, adverteren op social media, adverteren met displays, Google advertising, bannering, SEO, in app advertising en meer. 

Maar, wat is nu de beste manier? Nou, daar kunnen we redelijk kort over zijn. De beste snelweg naar meer bereik is namelijk: display adverteren. 

Met adverteren snel naar groot bereik 

Adverteren is de snelste en meest eenvoudige weg naar een groot bereik. Maar, nu wil je natuurlijk weten: hoe zit dat dan? En welke vorm van adverteren is het beste voor mij? En… is een combinatie van middelen misschien niet nóg beter? 

Display advertising voor beste resultaat 

Interessant is het te weten welke manier van adverteren voor jouw business het meeste bereik oplevert. Wij hebben ervaring met vele vormen van adverteren, maar de meest succesvolle is display advertising. Waarom? Dit is het middel dat een groot bereik combineert met een duidelijke, visuele boodschap. Dat is de combinatie waarmee display advertising zich onderscheid van andere manieren van adverteren. 

Wat kun je nog meer doen?

Al die andere manieren om bereik te vergroten, hebben die dan geen enkel nut? Ja, zeker wel! Alleen het probleem met niet-betaalde (organische) manieren van bereik opbouwen is dat het erg lang duurt. SEO-optimalisatie bijvoorbeeld, is zeer nuttig en levert op termijn ontzettend veel waarde op. Het probleem is echter dat het opbouwen van SEO-autoriteit, het gaandeweg optimaliseren van je content, het monitoren van je concurrenten, allemaal factoren zijn die veel invloed hebben op je ranking in Google. En dit kost allemaal erg veel tijd. Wel doen dus, SEO-optimaliseren, maar verwacht geen supersnel resultaat als je nog niet veel activiteit op dit gebied ontplooid hebt. 

Min of meer hetzelfde geldt voor contentmarketing. Dit kun je op vele manieren invullen (bloggen, video’s maken, longreads publiceren, whitepapers) en via vele kanalen doen, maar ook hier heeft het tijd nodig om een impact te maken. Je moet een publiek opbouwen dat je gaat volgen en dit publiek moet vertrouwen krijgen in jou als autoriteit op je vakgebied. Ook dit kost tijd en investeringen. Wederom is ons advies: wel doen, maar verwacht niet te snel resultaat. 

De beste weg is de combinatie 

Wat wij onze klanten meestal vertellen is je het beste niet op één paard kunt wedden. Zet niet al je geld op hetzelfde aandeel. Dat gaat ook op in marketing. Besteed een deel van je budget aan display adverteren, daarmee pak je een groot bereik. Maar, ga direct aan de slag met stevige content op je website en werk aan je SEO-autoriteit. Zo scoor je op korte termijn en bouw je aan duurzaam succes op lange termijn. 

Daarom komen wij graag bij je langs voor een adviesgesprek op maat. Dan bekijken we de mogelijkheden van jouw business, de beperkingen van je branche en wat kunnen doen om jouw bereik explosief te laten groeien. Uiteraard spelen onze mobile marketing mogelijkheden daar een grote rol in.  

Conclusie: zet meerdere middelen in

De snelste weg naar bereik is adverteren. En de beste manier van adverteren is display advertising. Daarmee pak je veel bereik en communiceer je duidelijk en visueel. Maar, voor de complete mix adviseren wij onze klanten altijd meerdere middelen in te zetten. Geef je bereik een kickstart met een mooie display advertentiecampagne en zorg voor een stabiele onderstroom door content of SEO op te starten voor de langere termijn. Zo zorg je ook dat de content op je website up-to-date blijft, een must voor een betrokken en geëngageerde doelgroep. 

Meer weten? We komen graag bij je langs!

Ook interessant voor u

This Play Media © Privacybeleid