Mobile marketing trends 2020

Wat zien we komend jaar op het gebied van mobile marketing? We delen vijf trends met je.

Het is 2020. Het oude decennium is afgesloten en het nieuwe is begonnen. De afgelopen jaren hebben we heel veel ontwikkelingen gezien op het gebied van mobile marketing. Wat wordt het komende jaar belangrijk? We delen vijf trends voor 2020 met je. 

In een paar jaar tijd is mobile marketing enorm gegroeid. Van een nieuw speeltje voor grote bedrijven tot een volwassen marketingtak die voor iedereen, ook het mkb, van grote waarde kan zijn. Niet voor niets is mobile qua mediabesteding inmiddels de één na grootste markt. 

TikTok is hier

Ken je TikTok al? Vraag het je neefje of nichtje eens, kleine kans dat die niet weet wat het is. TikTok is zo populair onder kinderen, jongeren en jongvolwassenen dat het in Nederland al een miljoen gebruikers heeft. Het is een videoplatform voor creatieve content. De video’s zijn kort en volgen vaak een bepaald stramien of een ‘challange’. 

Als je als onderneming aan de slag wilt met TikTok, moet je niet direct aan sales-doelstellingen denken. Wel kun je goed een verhaal vertellen op TikTok. Kijk bijvoorbeeld eens hoe Ajax met veel humor TikTok inzet om fans bij het merk te betrekken.

Adverteren op TikTok is nog niet voor iedereen toegankelijk. Maar, zodra dat eenvoudiger wordt hoor je het van ons natuurlijk! 

Personalisatie is de sleutel

Deze trend is al een aantal jaren in gang gezet: personalisatie van je mobiele content. Maar, deze vinden we zo belangrijk dat we ‘m voor 2020 weer opschrijven. Zorg dat je relevant bent voor je doelgroep. Daarom zorgen wij in onze campagnes altijd dat je je doelgroep zo specifiek mogelijk target. Dan schiet je niet met hagel, maar met scherp. Je bereikt alleen de mensen die je wilt bereiken en past je boodschap daar naadloos op aan. 

Mobile marketing trends 2020

Concurrentie wordt forser

Adverteren op mobiele devices: het wordt steeds meer mainstream. Meer partijen ontdekken de eindeloze mogelijkheden van het medium en dus wordt de concurrentie in 2020 groter. Dan is het zaak dat je je nog meer onderscheid met een goede strategie. Dat betekent: het kiezen van de juiste doelgroep, deze op de juiste manier benaderen en zorgen dat je een ‘spot on’ advertentie laat maken. 

Programmatic advertising wordt dynamischer 

Programmatic advertising is niet meer zo statisch als het ooit was. Het bestaat niet alleen meer uit display advertising. In 2020 zien we dat ook video-advertising en bijvoorbeeld voice en AR zich aandienen binnen programmatic advertising. Veel ontwikkelingen die je mogelijkheden als adverteerder nog ingewikkelder maken (maar, wij wijzen je natuurlijk graag de weg). 

Video wordt nog belangrijker

Video, video en nog eens video. Mobiel wordt steeds meer videocontent. Onderweg video’s kijken op je smartphone wordt steeds normaler, zeker nu ‘unlimited data’ abonnementen voor steeds meer mensen betaalbaar worden. 

Met de groei van video als contentvorm, groeit ook de advertentiemarkt voor video’s. Adverteren op YouTube is nu een hele belangrijke pijler in je strategie voor meer naamsbekendheid en bewustwording. 

Meer mobile marketing trends 2020 

Dit zijn slechts enkele trends die wij in onze glazen bol zien. In 2020 zullen zich ongetwijfeld nog meer ontwikkelingen aandienen. Sommige zien we aankomen, anderen zullen ook ons verrassen. Zin om hier verder over te praten? En hoe we ook jouw business kunnen meenemen in de trends van 2020? We helpen je graag. 

Ook interessant voor u

This Play Media © Privacybeleid