De plaats van display advertising in de klantreis

Hoe kun je display advertising het beste inzetten als we het vanuit de klantreis bekijken?

De klantreis – je kent het begrip misschien wel uit de marketingwereld. Bij This Play Media zijn we gespecialiseerd in display advertising. Hiermee adverteren we meestal specifiek op mobiele devices. Waar bevindt deze in-app advertising zich in de gemiddelde klantreis? En wat betekent dat voor hoe je display advertising het beste kunt inzetten? Dat leggen we in dit blog haarfijn uit. 

Wat is de klantreis of customer journey 

De klantreis (of customer journey): een begrip waar je misschien wel bekend mee bent. Vooral onder marketeers is het een veelgebruikte term om aan te duiden hoe het aankoopproces van een klant eruit ziet. Welke contactmomenten doorloopt iemand voordat er tot aankoop wordt overgegaan? En hoe ziet het proces erna eruit? Hoe richt je je aftersales en je servicekanaal in? Het in kaart brengen van een klantreis is een nuttige tool om dit soort vragen te beantwoorden en keuzes te maken in je marketingmix. 

De klantreis en de plaats van display advertising

De vijf fasen in het aankoopproces 

Ruwweg kunnen we elk aankoopproces opdelen in vijf fases: awareness, consideration, purchase, service en loyalty. Dat is: van eerste contact tot en met een trouwe klant. De gemiddelde consument heeft wel een tijdje nodig om dat proces te doorlopen. 

Display advertising levert vooral bereik op

Met display advertising maak je vooral meters in de awareness en consideration fases. Je bouwt er dus vooral bereik mee op en zorgt dat je doelgroep je product of dienst gaat overwegen. Het middel is hiervoor bij uitstek geschikt, omdat je: 

  • kunt targeten op doelgroepen die jou nog niet kennen (awareness)
  • kunt targeten op doelgroepen die je al eens eerder hebben gezien (consideration)
  • een enorm groot bereik kunt genereren (awareness en consideration)

Aankopen stimuleren met display advertising 

Het is ook mogelijk display advertising in te zetten in de purchase fase. Dat kan bijvoorbeeld goed werken als je het inzet als een remarketing tool. Daarbij laat je de doelgroep die jou al kent (door bijvoorbeeld eerder websitebezoek) opnieuw een boodschap zien. Daarmee vergroot je de kans dat men tot een aankoop overgaat. 

Doe je voordeel met deze kennis

Nu je weet wat de plaats van display advertising is in de klantreis, kun je deze kennis gebruiken om optimaal van je advertentiebudget te profiteren. Zet je displays bij voorkeur in als tool om bereik en overweging te stimuleren. Of pas het op een iets andere manier toe in de aankoopfase van je doelgroep. 

Wil je precies weten hoe we display advertising in de klantreis van jouw doelgroep kunnen passen? Hoe we je kunnen helpen je bereik explosief te vergroten? Dan helpen wij je graag verder. 

Ook interessant voor u

This Play Media © Privacybeleid