Inzetten op betaalbare marketing met display advertising

Over de meest effectieve vorm van betaalbare marketing lees je in dit blog.

Als ondernemer is het belangrijk dat je je business goed in de markt zet. Je hebt vaak te maken met stevige concurrentie. Hoe zorg je dat je doelgroep bij jou gaat shoppen en het geld niet bij je rivalen uitgeeft? En dat zonder zelf te veel euro’s aan marketing te besteden? Over de meest effectieve vorm van betaalbare marketing lees je in dit blog. 

Het belangrijkste als het om effectieve en betaalbare marketing is gaat, is dat je de juiste dingen, op het juiste moment en op de juiste plaats doet. Iedereen begrijpt dat het zinloos is om om drie uur ‘s nachts met een bord bij een universiteit te gaan staan. Wat wel werkt, is om drie uur ‘s middags je advertentie te vertonen in de apps die de studenten gebruiken. Tenminste, als je die studenten je doelgroep zijn. 

Veel mogelijkheden voor je marketing

Maar, er zijn meer mogelijkheden. Je kunt adverteren in kranten. Je kunt flyers laten drukken en uitdelen. Je kunt marketingbureaus inhuren die je een complete merkstrategie aanpraten. Je kunt op dure billboards langs de A12 adverteren. Het problemen met deze mogelijkheden is dat het gokmachines zijn: je gooit er geld in, en misschien, als je veel geluk hebt, betaalt het uit. Maar meestal niet. 

Met display advertising op juiste moment op de juiste plaats

De juiste dingen, op het juiste moment en op de juiste plaats dus. Display advertising is bij uitstek het middel om dit te bereiken. We leggen het uit aan de hand van een voorbeeld. Stel, je bent makelaar en je richt je op starterswoningen. Wie wil je dan bereiken? Jonge mensen. En wanneer wil je die bereiken? Nou, wanneer ze overwegen een huis te kopen. Zodra ze wat spaargeld hebben opgebouwd en samenwonen met een partner, wellicht. En op welke plaats wil je ze bereiken? Jonge mensen bereik je massaal online, natuurlijk. Dus via social media, maar ook in apps en op websites. 

Veel keuze voor targeting 

Display advertising is hier ideaal voor. Je kunt met display advertising adverteren in apps en op websites en je kunt zelf bepalen wanneer je dat doet (24 uur rond de klok of alleen op bepaalde tijdstippen). Uiteraard kun je ook kiezen op welke kanalen je wel of niet wilt adverteren. Je kunt qua targeting kiezen uit vele demografische kenmerken. Denk aan huwelijkse staat, leeftijd, interesses of voorkeuren. 

Een van de unieke kenmerken van display advertising is dat je zelfs op locatie kunt targeten. Dat kan op meters nauwkeurig. Dat geeft een extra dimensie aan deze marketingtool die je met andere middelen niet hebt. Zo kun je bijvoorbeeld alleen op universiteiten targeten, op winkelcentra (interessant voor horecagelegenheden die last minute bezoek willen stimuleren), op sportscholen (om de sport-minded doelgroep te bereiken) of op je concurrenten. 

Betaalbare marketing met This Play Media 

En misschien wel het mooiste van mobiel adverteren via display marketing: je kunt je budget zeer effectief inzetten. Display ads zijn ideaal als je een beperkt budget hebt. Je bepaalt namelijk zelf hoeveel je uitgeeft en wanneer je het uitgeeft. Wij zorgen ervoor dat het afgesproken budget optimaal over de campagnelooptijd verdeeld wordt. Zeer betaalbare marketing dus.

Voor een goede display campagne mag je ons altijd bellen. Bij This Play Media geven we je deskundig advies, zodat je het maximale resultaat uit minimale inspanningen haalt. Bekijk ook welke ondernemers je voor gingen. Meer weten? Maak een afspraak of lees eerst meer over display advertising

Ook interessant voor u

This Play Media © Privacybeleid