Waarom display adverteren inzetten voor personeelswerving?

Display advertising kan een hele nuttige tool zijn bij het vinden van geschikt personeel.

Heeft u moeite met het vinden van het juiste personeel? Dan bent u zeker niet de enige. Goede mensen, met de juiste ervaring en de benodigde kwalificaties, zijn soms lastig te vinden. In sommige sectoren, zoals finance of ICT, is een heuse war on talent gaande. Bij het zoeken van geschikt personeel is het voor u misschien wel interessant om eens een heel ander middel in te zetten: display advertising

In de huidige arbeidsmarkt is het vaak niet genoeg om een vacature te plaatsen op één van de vele wervingsplatforms, zoals Nationalevacaturebank, Indeed of Linkedin. U bent daar slechts één van de vele aanbieders en hoe zorgt u dat u dan nog opvalt? 

Actief naar buiten treden

U zult dus een stuk actiever naar buiten moeten treden om uw bedrijf en uw vacatures onder de aandacht te brengen van de doelgroep. U zult mensen bewust moeten maken van de nieuwe kansen en mogelijkheden die u als werkgever te bieden heeft. Dat kan op verschillende manieren. U kunt adverteren op diverse social kanalen, zoals Facebook of natuurlijk Linkedin. 

Het nadeel hiervan is dat u gebonden bent aan de beperkingen van deze kanalen. Mogelijk zit uw doelgroep helemaal niet op Facebook of op Linkedin. Zoekt u laagopgeleide mensen, dan is de kans klein dat u deze via Linkedin bereikt. Zoekt u juist mensen met een hele specifieke expertise, dan kan Linkedin wel weer een interessant medium zijn. 

Goede ervaringen met display advertenties voor personeelswerving 

Wij hebben hele goede ervaringen met de inzet van display advertenties voor personeelswerving. Bijvoorbeeld in de zorgsector, waar we met behulp van geo-targeting en het slim inzetten van doelgroepprofielen een interactiepercentage van ruim 10% hebben gerealiseerd. Cijfers die we nooit op een ander kanaal zijn tegengekomen! 

Het voordeel van personeelswerving via display advertenties is dat u het zo breed of specifiek kunt maken als u zelf wilt. In principe is alles mogelijk. Elke regio, elke doelgroep, elk specifiek profiel. Samen met u bepalen we wat in uw situatie de beste strategie is. 

Heel specifiek targeten

Zo komt het vaak voor dat een werkgever het liefst mensen uit de eigen regio aantrekt. Display advertising is daar bij uitstek geschikt voor, omdat we heel nauwkeurig en lokaal kunnen targeten. Dit kan zelfs in wijken rond bepaalde vestigingen. Verder kunnen we specifiek targeten op bijvoorbeeld geslacht, leeftijd en interesses. 

Specifieke data over werkzoekenden

Wij hebben voor personeelswerving nog een bijzondere troef in handen. We hebben namelijk toegang tot datasets waarmee we mensen kunnen identificeren die op zoek zijn naar een baan. Dat kan zelfs op branche-niveau: denk bijvoorbeeld aan finance, accountancy, techniek, zorg of ICT. Zo adverteert u heel gericht, heel specifiek, op de juiste groep mensen. 

Val op met een display campagne 

Als we deze kennis van werkzoekenden weten te combineren met een opvallende, scherpe uiting, valt u echt op. Ga voor uw personeelswerving dus voor een nieuwe, betere benadering en bereik uw doelgroep gericht en effectief met display advertising.

Meer weten over succesvolle personeelswerving? 

Met de inzet van display advertenties komt u dus letterlijk in beeld bij uw doelgroep. Wilt u weten hoe we dit ook voor u kunnen inzetten? Neem contact op met één van onze accountmanagers voor meer informatie.

Ook interessant voor u

This Play Media © Privacybeleid