Klantcase: Maalsen Optiek boekt succes bij studenten

Maalsen Optiek is een vooraanstaand opticien in het centrum van Nijmegen. Service en klantgerichtheid staan voorop bij deze professionals met een passie voor ogen die iets extra’s nodig hebben. Voor Maalsen optiek zetten we mobile advertising in om een jongere doelgroep te bereiken. En met succes! “Er komen echt veel jonge mensen op de zaak af dankzij deze manier van reclame maken.

Complexe oogafwijkingen 

De optiek van Hans Maalsen is te vinden in het centrum van Nijmegen. Het is een prachtige, moderne zaak met een breed en kwalitatief hoogwaardig aanbod aan brillen en lenzen. Service, klantgerichtheid en professionaliteit staan voorop bij Maalsen. Eigenaar Hans is optometrist: hij is opgeleid om de gezondheidstoestand van het oog te beoordelen. Daarom kun je bij Maalsen ook terecht met meer complexe oogafwijkingen.

Wegblijven van jongeren 

Ondanks deze prachtige zaak en de uitstekende kwaliteit van dienstverlening zit Maalsen Optiek met een probleem: de doelgroep van de optiek wordt langzaam maar zeker ouder. De jongeren blijven weg en gaan meer en meer shoppen bij online concurrenten. Onze oplossing: een campagne gericht op studenten.

Bijna 30.000 studenten 

In Nijmegen heb je natuurlijk een studenten-doelgroep bij uitstek. De Radboud Universiteit huisvest zo’n 20.000 studenten en het ROC Nijmegen ook enkele duizenden. Een groot deel daarvan woont in de stad. Als we die doelgroep kunnen bereiken en aanspreken, liggen daar veel kansen.

Voor Maalsen optiek zetten we dan ook in op een financiële propositie: 50% korting op de aanmeting voor studenten. Rond deze propositie hebben we een campagne ingericht waarbij we onder meer mobile advertising inzetten. Belangrijk hierbij is dat we de doelgroep zeer specifiek en nauwkeurig kunnen targeten.

Specifiek en lokaal targeten 

We targeten hierbij heel specifiek op het gebied waar de doelgroep zich in dit geval veel bevindt: de terreinen van de Radboud Universiteit, Hogeschool van Arnhem en Nijmegen en het ROC Nijmegen. Door middel van geofencing technieken kunnen we deze gebieden heel nauwkeurig benaderen. Dat betekent dat we alleen in deze gebieden onze advertenties op mobiele devices weergeven. Daarnaast wordt er bij het serveren ook nog eens gefilterd op een dataset van andere critera, zoals bijvoorbeeld leeftijd.

Flinke toename studenten in klantenbestand 

De campagne is een schot in de roos: we zien een flinke toename van studenten in het klantenbestand van Maalsen optiek. Opvallend detail daarbij is dat er veel buitenlandse studenten bij Maalsen hebben aangeklopt voor een oogmeting, een bril of een set lenzen.

Relevante advertenties door specifieke targeting 

In de statistieken zien we een hoge CTR: een sterke aanwijzing dat de advertenties die we tonen zeer relevant voor de doelgroep zijn. Door regelmatig te optimaliseren zetten we de campagne voor Maalsen Optiek steeds scherper weg en krijgt de klant maximaal resultaat voor minimale kosten.

Veel jonge mensen op de zaak 

En wat zegt de klant zelf? Niels Kort, van Maalsen Optiek: “Vooraf had ik mijn twijfels. Werkt dit mobiele display advertising echt? Maar ik ben overtuigd. Er komen echt veel jonge mensen op de zaak af dankzij deze manier van reclame maken. Die willen allemaal een lensaanpassing. En blijven daarna vaak klant.”

Spreek ook nieuwe doelgroepen aan 

Heeft u een vergelijkbaar probleem? Heeft u moeite om een bepaalde doelgroep te bereiken of ziet u uw omzet teruglopen? Onze media-adviseurs komen graag bij u langs om de mogelijkheden van mobile advertising voor uw specifieke case te bespreken.

Ook interessant voor u

This Play Media © Privacybeleid