Eén van onze specialiteiten binnen programmatic advertising is het messcherp targeten van uw doelgroep.
Doordat wij bij zo veel ad exchanges zijn aangesloten, kunnen we uw advertenties op veel verschillende factoren targeten. Zo kunnen we op geografisch niveau alle kanten op. Het is bijvoorbeeld mogelijk om Nederlanders in het buitenland te targeten. Perfect als u de zakelijke reiziger of het gepensioneerde echtpaar in de Spaanse zon als doelgroep heeft. Of wilt u alleen rond de vestiging van een concurrent targeten? Geen probleem.
Het scherp targeten vraagt beheersing van het spel van vraag en aanbod. Aan de ene kant is er een adverteerder, die zijn banner advertentie tegen zo min mogelijk kosten wil tonen aan een gespecificeerde doelgroep, mogelijk ook nog onder bepaalde omstandigheden. Aan de andere kant is er de aanbieder, die zijn advertentieruimte zo duur mogelijk wil verkopen. De hoogste bieder op de advertentieruimte wint.
Ondertussen staat de techniek niet stil. De wereld van DSP’s, SSP’s en ad exchanges blijft zich in hoog tempo ontwikkelen. Ook de wereld eromheen verandert. Data neemt een steeds belangrijkere rol in. Met de juiste data kunnen we uw advertenties namelijk aan een nog specifiekere doelgroep laten zien. De recente ontwikkelingen rond de privacywetgeving (de AVG) hebben dit ingewikkelder gemaakt. Zo mag je niet zomaar meer alle data van personen verzamelen en vastleggen. Bij This Play Media volgen onze display advertising experts deze ontwikkelingen op de voet. Zo kunnen we steeds inspelen op de veranderende behoeften in de markt en de regelgeving.
Terug naar overzicht