Native advertising betekenis
Native betekent letterlijk oorspronkelijk. Native advertising staat daarmee voor ‘oorspronkelijk adverteren’, wat een verwijzing is naar het oorspronkelijke karakter van de advertentie.
Het lijkt namelijk net of de advertentie gewoon bij de website hoort. Dat is het idee van native adverteren, namelijk dat je als bezoeker het idee hebt dat de advertentie gewoon een onderdeel van de website content is.
De opmaak van een native ad
Daarmee is de opmaak van een native ad heel erg belangrijk. De vormgever maakt de advertentie zo op dat deze naadloos in het karakter van de website van de plaatsing past. Onze vormgevers (of die van onze partner Ad Creators) kunnen dat uitstekend voor u verzorgen.
Native advertising voorbeelden
Voorbeelden van native advertising zijn niet moeilijk te vinden. Ga maar eens naar een willekeurige nieuwssite en zoek naar nieuws, waarbij iets staat als: ‘aangeboden door…’ Dat betekent dat een adverteerder betaalt heeft om die content daar te plaatsen. De advertentie ziet er waarschijnlijk bijna hetzelfde uit als de andere, redactionele content op die website.
Of denk eens aan advertenties op social media zoals Facebook, Linkedin of Instagram. Die worden bijna allemaal aangeboden in een vorm die erg lijkt op reguliere content van gebruikers.
Hoe werkt native advertising
Hoe native advertising werkt, hangt af van welke vorm u precies kiest. Wij zijn gespecialiseerd in native display advertenties. Dit zijn display ads die helemaal aangepast zijn aan de omgeving waarin de advertentie wordt geplaatst.
U vindt deze advertenties in apps of op websites. Uiteraard is wel duidelijk voor de bezoeker dat het hier om een advertentie gaat, maar het valt een stuk minder op.
Samen met u bepalen we de doelgroep en de strategie van de campagne. Waar gaan de ads plaatsen? Wij maken de native advertenties vervolgens voor u op en plaatsen deze via ons uitgebreide netwerk van advertentieplatforms.