Deze website gebruikt cookies die ons in staat stellen informatie te verzamelen over het gebruik van onze site en diensten, en om deze te verbeteren. Door het plaatsen van cookies van derde partijen kunnen wij onze marketing op jouw persoonlijke voorkeuren afstemmen. Door verder gebruik van deze website ga je hiermee akkoord.

Uw browser ondersteunt geen cookies. U kunt deze inschakelen via de instellingen.
Home Display advertising

Display advertising

Display advertising kom je overal op het internet tegen. Het zijn de reclame banners op websites met beeld en een gerichte reclame boodschap. Voor veel ondernemers is een display advertentie nog een manier van adverteren die ontbreekt in hun marketingstrategie. Zonde, vinden wij. Deze manier van adverteren biedt namelijk veel extra mogelijkheden ten opzichte van tekstuele advertenties en is daarmee een onmisbaar onderdeel voor een goede marketingstrategie. Door display ads goed in te zetten voor uw bedrijf kunt u uw doelgroep direct aanspreken, overtuigen en activeren.

Display advertising betekenis

In de kern is display advertising heel simpel. Het betekent dat u afbeeldingen of video's gebruikt in uw advertenties. Door display advertenties goed in te zetten kunt u uw doelgroep heel gericht aanspreken. Een van de grote voordelen van een display advertentie ten opzichte van tekstadvertenties is dat u uw doelgroep beter kunt overtuigen en activeren door een visueel aantrekkelijke advertentie te maken. De betekenis van display advertising is dan ook niet in een paar woorden te vatten. This Play Media is gespecialiseerd in adverteren op mobiele telefoons. Met ons adverteert u op de mobiele apps en websites van titels als NU.nl, Telegraaf.nl en Buienradar.nl.

De voordelen van display ads

Het inzetten van display advertising binnen uw marketingstrategie heeft een aantal duidelijke voordelen. Hieronder bespreken we de twee belangrijkste voordelen, namelijk: het opbouwen van naamsbekendheid en de mogelijkheid om gericht te adverteren. Juist dit grote bereik i.c.m. gerichte targeting maakt deze manier van adverteren erg interessant voor ieder bedrijf. Samen met u bepalen wij uiteraard op welke manier display advertising voor u het meeste resultaat kan opleveren.

Voordeel 1: Naamsbekendheid vergroten

Het grootste voordeel (en vaak ook het doel) van display advertising is dat het een effectieve manier is om uw naamsbekendheid onder de doelgroep te vergroten. Door het gebruik van beeld blijft uw boodschap beter hangen bij de doelgroep en kunt u uw doelgroep overigens ook beter overtuigen.

Wanneer je adverteert via Google Ads dan wordt uw display advertentie weergegeven in een enorm netwerk van websites die zich bij het Google Display Netwerk hebben aangesloten. De Google Ads display is dan ook een prima manier om snel veel bereik te kweken. Ook op social media is het mogelijk om display advertenties te tonen aan jouw doelgroep, daarmee is het potentiële bereik van display advertising bijna eindeloos. 

Voordeel 2: Gericht adverteren

Een ander groot voordeel van display advertising is de mogelijkheid om gericht te adverteren.

Veel targeting opties

Display advertenties bieden de mogelijkheid om op diverse factoren te targeten. U kunt niet alleen targeten op demografische kenmerken (bijvoorbeeld: geslacht, leeftijd of locatie), maar u kunt ook targeten op interesses. Wilt u bijvoorbeeld alleen mensen aanspreken die op zoek zijn naar een woning of wilt u bijvoorbeeld mensen bereiken met een bepaalde functie? Display marketing biedt de mogelijkheid om jouw doelgroep erg specifiek te bereiken.

Retargeting

U kunt er daarnaast ook voor kiezen om uw display advertenties alleen te tonen aan mensen die een bepaald product op uw website eerder heeft gezien. Dit wordt ook wel retargeting of remarketing genoemd. Op basis van het gedrag van de bezoeker kunnen wij bepalen welke advertentie het best aansluit bij zijn/haar behoefte. Retargeting is een interessante mogelijkheid omdat het rendement in vergelijking met de kosten vaak erg hoog is (hoge ROI)

Dynamische targeting

Doordat u 'dynamisch' target en niet 'statisch', wordt voor elke bezoeker die met uw advertentie in aanraking kan komen real-time bepaald of deze binnen uw doelgroep valt. Is dat niet zo, dan wordt de advertentie niet getoond.

Factoren voor een succesvolle display advertentie

Met onze jarenlange ervaring op gebied van display bannering weten we welke factoren van belang zijn voor het succes van een display campagne.

Om te beginnen is het belangrijk om te weten wat u wilt bereiken. Door duidelijke doelen te stellen kunnen wij uw display campagne hierop instellen, evalueren en bijsturen.

Een andere belangrijke factor voor een succesvolle display campagne is het vermogen om op het juiste moment en op de juiste plaats de doelgroep te bereiken met de juiste boodschap. Zo wordt iedere euro die u in uw display campagne investeert effectief gebruikt!

Drie redenen om nu te beginnen met display advertising

Twijfelt u nog of een display campagne een onderdeel van uw marketingmix zou moeten zijn? Kijk dan eens naar onderstaande drie redenen om te beginnen met display advertising:

  • U verhoogt eenvoudig en snel uw bereik.
  • U adverteert altijd gericht en doelgroepspecifiek.
  • Met dynamische advertenties vergroot u de effectiviteit van uw andere marketinginspanningen.

Voorbeelden van display adverteren 

Wij hebben veel ervaring met online adverteren. Bekijk op onze pagina met cases de voorbeelden van display advertising, soms in combinatie met andere vormen van online advertising. Voor meer display advertising voorbeelden kunt u gerust contact met ons opnemen.

Verschillende soorten banners

Display advertenties zijn dus banners en banners zijn er in verschillende soorten en maten. Een goed overzicht van de soorten banners vind je bijvoorbeeld bij onze partner Ad Creators. Zo zijn er HTML banners en GIF banners, elk zo met hun eigen specifieke eigenschappen. De formaten van de banners variëren en zijn afhankelijk van het gebruik. Elk medium vraagt om verschillende formaten. Wij kunnen u daar goed in adviseren. 

Hoe werkt het eigenlijk? 

De vraag hoe display advertising werkt is lastig te beantwoorden. Een belangrijk deel van het antwoord is programmatic advertising, een techniek die we gebruiken om geautomatiseerd de best mogelijke vertoningen aan de juiste doelgroep, op het juiste moment en op de juiste locatie te realiseren. Daarbij maken we gebruik van Ad Exchanges en zetten we realtime bidding in om op de zogenaamde advertentieveilingen de beste prijs voor de beschikbare posities te betalen. Hiervoor zorgen we dat we de banners op de juiste formaten klaar hebben staan en dat we precies weten hoeveel we maximaal voor een positie willen betalen. We leggen het u graag eens in een gesprek uit. 

Display advertising uitbesteden met This Play Media

Wilt u beginnen met een display advertentie, display advertising uitbesteden of uw display campagne verbeteren? Wij helpen u hier graag bij! Er is veel te zeggen voor het uitbesteden van uw display advertising campagne door een marketingbureau met verstand van zaken. 

Bij This Play Media beginnen we met een intake gesprek. Hierin brengen we in kaart wie uw doelgroep is en welke kanalen voor u interessant zijn. We bespreken ook op welke factoren we de doelgroep kunnen segmenteren. Leeftijd, interesses of woonplaats bijvoorbeeld.

Als we na het intake gesprek hebben besloten wat uw doelen zijn, wie uw doelgroep is, welke kanalen er ingezet zullen worden en welke boodschap u wilt overbrengen middels display advertising, gaan we aan de slag met de vormgeving van de display banners. Wij maken de banners voor u op en nemen u al het werk uit handen.

Wij richten de campagnes vervolgens in en zullen deze evalueren en waar nodig bijsturen.



Demobanner aanvragen

Display adverteren is de manier om uw naamsbekendheid te vergroten en uw doelgroep te overtuigen. Wilt u weten hoe we voor u een originele uiting kunnen maken of wilt u advies over het opzetten van display campagnes? Vraag een gratis demobanner aan!




Gratis Display Advertising handleiding

Download nu onze whitepaper! In deze Display Advertising handleiding lees je alles over Display Advertising en hoe en waarom je er vandaag nog mee moet beginnen. Klaar om je business een boost te geven?


Demobanner aanvragen

Display adverteren is de manier om uw naamsbekendheid te vergroten en uw doelgroep te overtuigen. Wilt u weten hoe we voor u een originele uiting kunnen maken of wilt u advies over het opzetten van display campagnes? Vraag een gratis demobanner aan!

Direct contact

Ben je klaar om je business een boost te geven met Display Advertising? In deze gratis whitepaper lees je alles over het waarom en hoe van display ads.

Bedankt! Veel plezier met je whitepaper. Heb je nog vragen? Dan weet je ons te vinden.

Impressie van uw banner?

Ik maak graag gratis een demobanner voor u op!