Deze website gebruikt cookies die ons in staat stellen informatie te verzamelen over het gebruik van onze site en diensten, en om deze te verbeteren. Door het plaatsen van cookies van derde partijen kunnen wij onze marketing op jouw persoonlijke voorkeuren afstemmen. Door verder gebruik van deze website ga je hiermee akkoord.

Uw browser ondersteunt geen cookies. U kunt deze inschakelen via de instellingen.
Home Display advertising

Display advertising

Display advertising kom je overal op het internet tegen. Het zijn de reclame banners op websites met beeld en een gerichte reclame boodschap. Voor veel ondernemers is display advertising nog een manier van adverteren die ontbreekt in hun marketingstrategie. Zonde, vinden wij. Display advertising biedt namelijk veel extra mogelijkheden ten opzichte van tekstuele advertenties en is daarmee een onmisbaar onderdeel voor een goede marketingstrategie. Door display advertising goed in te zetten voor uw bedrijf kunt u uw doelgroep direct aanspreken, overtuigen en activeren.

 

Wat is display advertising?

In de kern is display advertising heel simpel. Display advertising houdt in dat u afbeeldingen of video's gebruikt in uw advertenties. Door display advertising goed in te zetten kunt u uw doelgroep heel gericht aanspreken. Een van de grote voordelen van display advertising ten opzichte van tekstadvertenties is dat u uw doelgroep beter kunt overtuigen en activeren door een visueel aantrekkelijke advertentie te maken. This Play Media is gespecialiseerd in display advertising op mobiele telefoons. Met ons adverteert u op de mobiele apps en websites van titels als NU.nl, Telegraaf.nl en Buienradar.nl.

De voordelen van display advertising

Het inzetten van display advertising binnen uw marketingstrategie heeft een aantal duidelijke voordelen. Hieronder bespreken we de twee belangrijkste voordelen van display advertising, namelijk: het opbouwen van naamsbekendheid en de mogelijkheid om gericht te adverteren. Juist dit grote bereik i.c.m. gerichte targeting maakt display advertising erg interessant voor ieder bedrijf. Samen met u bepalen wij uiteraard op welke manier display advertising voor u het meeste resultaat kan opleveren.

Voordeel 1: Naamsbekendheid vergroten

Het grootste voordeel (en vaak ook het doel) van display advertising is dat het een effectieve manier is om uw naamsbekendheid onder de doelgroep te vergroten. Door het gebruik van beeld blijft uw boodschap beter hangen bij de doelgroep en kunt u uw doelgroep overigens ook beter overtuigen. Wanneer je adverteert via Google Ads dan worden jouw display advertenties weergegeven in een enorm netwerk van websites die zich bij het Google Display Netwerk hebben aangesloten. Ook op social media is het mogelijk om display advertenties te tonen aan jouw doelgroep, daarmee is het potentiële bereik van display advertising bijna eindeloos.

Voordeel 2: Gericht adverteren

Een ander groot voordeel van display advertising is de mogelijkheid om gericht te adverteren.

Veel targeting opties
Display advertising biedt de mogelijkheid om op diverse factoren te targeten. U kunt niet alleen targeten op demografische kenmerken (bijvoorbeeld: geslacht, leeftijd of locatie), maar u kunt ook targeten op interesses. Wilt u bijvoorbeeld alleen mensen aanspreken die op zoek zijn naar een woning of wilt u bijvoorbeeld mensen bereiken met een bepaalde functie? Display advertising biedt de mogelijkheid om jouw doelgroep erg specifiek te bereiken.

Retargeting
U kunt er daarnaast ook voor kiezen om uw display advertenties alleen te tonen aan mensen die een bepaald product op uw website eerder heeft gezien. Dit wordt ook wel retargeting of remarketing genoemd. Op basis van het gedrag van de bezoeker kunnen wij bepalen welke advertentie het best aansluit bij zijn/haar behoefte. Retargeting is een interessante mogelijkheid omdat het rendement in vergelijking met de kosten vaak erg hoog is (hoge ROI)

Dynamische targeting
Doordat u 'dynamisch' target en niet 'statisch', wordt voor elke bezoeker die met uw advertentie in aanraking kan komen real-time bepaald of deze binnen uw doelgroep valt. Is dat niet zo, dan wordt de advertentie niet getoond.

Factoren voor een succesvolle display advertising campagne

Met onze jarenlange ervaring op gebied van display advertising weten we welke factoren van belang zijn voor het succes van een display campagne.

Om te beginnen is het belangrijk om te weten wat u wilt bereiken. Door duidelijke doelen te stellen kunnen wij uw display campagne hierop instellen, evalueren en bijsturen.

Een andere belangrijke factor voor een succesvolle display campagne is het vermogen om op het juiste moment en op de juiste plaats de doelgroep te bereiken met de juiste boodschap. Zo wordt iedere euro die u in uw display campagne investeert effectief gebruikt!

Drie redenen om nu te beginnen met display advertising

Twijfelt u nog of een display campagne een onderdeel van uw marketingmix zou moeten zijn? Kijk dan eens naar onderstaande drie redenen om te beginnen met display advertising:

  • U verhoogt eenvoudig en snel uw bereik.
  • U adverteert altijd gericht en doelgroepspecifiek.
  • Met dynamische advertenties vergroot u de effectiviteit van uw andere marketinginspanningen.

Display advertising met This Play Media

Wilt u beginnen met display advertising of uw display campagne verbeteren? Wij helpen u hier graag bij!

Bij This Play Media beginnen we met een intake gesprek. Hierin brengen we in kaart wie uw doelgroep is en welke kanalen voor u interessant zijn. We bespreken ook op welke factoren we de doelgroep kunnen segmenteren. Leeftijd, interesses of woonplaats bijvoorbeeld.

Als we na het intake gesprek hebben besloten wat uw doelen zijn, wie uw doelgroep is, welke kanalen er ingezet zullen worden en welke boodschap u wilt overbrengen middels display advertising, gaan we aan de slag met de vormgeving van de display banners. Wij maken de banners voor u op en nemen u al het werk uit handen.

Wij richten de campagnes vervolgens in en zullen deze evalueren en waar nodig bijsturen.



Demobanner aanvragen

Display adverteren is de manier om uw naamsbekendheid te vergroten en uw doelgroep te overtuigen. Wilt u weten hoe we voor u een originele uiting kunnen maken of wilt u advies over het opzetten van display campagnes? Vraag een gratis demobanner aan!




Gratis Display Advertising handleiding

Download nu onze whitepaper! In deze Display Advertising handleiding lees je alles over Display Advertising en hoe en waarom je er vandaag nog mee moet beginnen. Klaar om je business een boost te geven?


Demobanner aanvragen

Display adverteren is de manier om uw naamsbekendheid te vergroten en uw doelgroep te overtuigen. Wilt u weten hoe we voor u een originele uiting kunnen maken of wilt u advies over het opzetten van display campagnes? Vraag een gratis demobanner aan!

Direct contact

Ben je klaar om je business een boost te geven met Display Advertising? In deze gratis whitepaper lees je alles over het waarom en hoe van display ads.

Bedankt! Veel plezier met je whitepaper. Heb je nog vragen? Dan weet je ons te vinden.

Impressie van uw banner?

Ik maak graag gratis een demobanner voor u op!