Het proces van inkopen en uitserveren van advertenties vindt plaats in een zogenaamd programmatic ecosysteem. Daarin vinden we drie partijen: aanbieders, afnemers en partijen die die twee bij elkaar brengen.
De vraagzijde is verenigd in diverse demand-side platforms. Hierin komen alle partijen die advertentieruimte zoeken samen. De wensen voor de advertentiepositie en de omstandigheden worden hier uitgezet en vervolgens verzorgt een ad exchange een zo optimaal mogelijke match. Met het demand-side platform kunnen wij uw advertentiecampagne centraal managen en optimaliseren. Zo weet u zeker dat u niet te veel betaalt. In het DSP worden automatisch biedingen gedaan op advertentieposities volgens specifieke algoritmes. We kunnen hier ook externe data aan koppelen, zoals uit uw CRM-systeem of Google Analytics.
U kunt in principe zelf deelnemen aan deze vraagzijde in het programmatic adverteren systeem. Het vraagt echter wel veel specifieke expertise om het op een goede en efficiënte manier in te doen. Daarom adviseren we u altijd samen te werken met een partij zoals This Play Media. Wij hebben de know-how in huis van programmatic advertising en kunnen dus de meest rendabele campagne voor u draaien.
Terug naar overzicht