Wat zijn factoren voor een succesvolle inzet van native advertising? 

Als u aan de slag gaat met een marketingmix voor uw advertentiestrategie, mag native advertising in deze mix niet ontbreken. Met native ads kunt u onder andere meer interactie met uw doelgroep realiseren. Het is dan ook een hele mooie aanvulling op een display advertising campagne. 

Native advertising: plaatsen van advertenties die lijken op de redactionele content

Native advertising is een vorm van display adverteren. Het grote verschil is dat een native ad zo wordt opgemaakt en geplaatst dat deze opgaat in zijn omgeving. Het is een advertentie die dus erg lijkt op de redactionele content van het medium waar het geplaatst wordt. 

Naadloze integratie in content

Een native ad wordt geïntegreerd in de gebruikerservaring van de website of app waarop deze wordt getoond. Het idee is om de advertentie naadloos te integreren in de content van de website, zodat deze natuurlijker aanvoelt voor de gebruiker. Native advertising kan verschillende vormen aannemen, zoals gesponsorde artikelen, video’s, afbeeldingen of widgets.

Voorbeeld van native advertising: rechts staat een advertorial in de vorm van een artikel in de stijl van de website.

Voordelen van native advertising

Zo’n native ad heeft verschillende voordelen voor u als adverteerder. Zo leidt het tot een betere gebruikerservaring, doordat de advertenties naadloos opgaan in hun omgeving. Hierbij is het wel van belang dat de content van de advertentie ook past bij wat de doelgroep interesseert. 


Verder bieden native ads vergelijkbare voordelen als display ads. Denk aan de targetingmogelijkheden op verschillende factoren en aan het toenemen van uw merkbekendheid als u deze vorm van adverteren voor uw organisatie inzet. 

Succesfactoren voor een native advertising campagne

Wat maakt een native advertising campagne succesvol? Bij This Play Media voeren wij jaarlijks campagnes uit voor honderden ondernemers. Dankzij onze ervaring weten we waar een succesvolle native advertising campagne aan moet voldoen. Het gaat hierbij om de volgende factoren: 

Wees relevant 

De belangrijkste succesfactor is relevantie. Het is altijd belangrijk om met uw advertentie relevant voor uw doelgroep te zijn. Zorg dat de inhoud van de boodschap past bij uw doelgroep én bij het medium waarop de advertentie getoond wordt. Een relevante advertentie zorgt voor meer interactie. 

Wees authentiek 

Er is maar één ondernemer zoals u: wees dan ook uzelf. Door ook in uw uitingen authentiek en eigen te zijn raakt u sneller de juiste snaar bij uw doelgroep en zal uw doelgroep uw advertentie eerder als waardevol ervaren. 

Wees transparant 

Hoewel een native ad natuurlijk qua look en feel zoveel mogelijk weg heeft van het medium waarop het is geplaatst, moet het wel duidelijk herkenbaar zijn als een advertentie. Dat zijn de regels van de Reclame Code Commissie waar iedereen zich aan dient te houden. Dat doen we bijvoorbeeld door duidelijk een kopje met advertorial boven een advertentie te plaatsen. 

Stel de juiste doelstellingen 

Wat wilt u met uw advertentiecampagne bereiken? Een aantal clicks of een bepaald bereik? In veel gevallen is het vergroten van uw naamsbekendheid of merkbekendheid een belangrijke doelstelling. Onze adviseurs kunnen u helpen bij het bepalen van de juiste doelstelling voor uw bedrijf.

Alleen met de juiste doelstelling kunnen we een advertentie opmaken die bijdraagt aan dit doel. En dan kunnen we gedurende de campagne aan u rapporteren wat de resultaten zijn. 

Wees creatief 

De beste campagnes zijn vaak de meest creatieve campagnes. Het is belangrijk om creatieve en aantrekkelijke advertenties te maken die opvallen en de aandacht trekken van de gebruiker. Dit vergroot de kans op bereik, interactie en conversies.

Maar, hoe maakt u een campagne die creatief is en bij uw organisatie past? Daar kunnen onze adviseurs en ons team van creatieven u bij helpen. 

Lees ook het verhaal van Bedshop De Duif

Overweegt u ook advertenties in te zetten voor uw onderneming? Lees het verhaal van Tristan van Bedshop De Duif. Hij legt precies uit waarom het werken met This Play Media hem zoveel oplevert. “Je profiteert van de expertise van een bureau, maar dankzij de adequate service, snelheid, en open manier van communiceren heb je het gevoel dat je met een persoonlijke eenmansorganisatie te maken hebt.”

We gaan graag met u in gesprek

Onze adviseurs zijn natuurlijk op de hoogte van bovenstaande succesfactoren en gaan graag samen met u aan de slag om uw advertising campagne zo succesvol mogelijk te maken.

Ook interessant voor u

This Play Media © Privacybeleid