Jan van Leeuwen: “Mensen maken keuzes door zichtbaarheid.”

Jan van Leeuwen is ondernemer in hart en nieren. Op zijn 19e is hij als zelfstandig ondernemer begonnen in de koeriersdienst en via de juwelenbranche is Jan uiteindelijk terechtgekomen in de optiekwereld. In 2008 kon hij namelijk Optiek van der Weij in Geldermalsen overnemen. Met oogmetingen bemoeit Jan zich niet, alle optiek kennis was daar al in huis en laat hij graag over aan de experts. Jan daarentegen zorgt op de achtergrond onder meer voor de contacten met leveranciers, de marketing & sales en houdt zich bezig met de nodige vernieuwingen. Dit bleek een succesvolle samenwerking, want inmiddels heeft Jan al 8 optiekzaken.

Belangrijk om op een bepaalde manier vindbaar te zijn

Jan: “We waren met iets bezig om te kijken of we iets konden doen vanuit de sieraden op het gebied van online marketing. Ivan kwam met een duidelijk verhaal en zijn goede uitleg heeft ons doen inzien dat het belangrijk is om op een bepaalde manier vindbaar te zijn. Niet alleen in Google, maar ook de zichtbaarheid online is heel belangrijk. Mensen maken keuzes door zichtbaarheid, daarom zijn de grote jongens überhaupt groot geworden.”

Meerdere optiekzaken

Jan besloot programmatic display advertising in te zetten voor Optiek van der Weij en is inmiddels met meerdere optiekzaken aangesloten. Jan: “Alles begint in eerste instantie met zichtbaarheid. Welke naam kent de consument? Daar gaat de consument dan als eerste heen. En is de klant tevreden? Dan komt hij terug.” Jan vervolgt: “En uiteraard is de klant tevreden. Door het aanmeten van de juiste bril of lenzen is zijn of haar zicht verbeterd. Maar waar het ook om gaat is dat je het verschil in kwaliteit uit moet kunnen leggen. Als wij iets over ons vak vertellen, proberen we het in Jip en Janneke taal te doen. Daarnaast promoten we aanbiedingen, dat is aantrekkelijk voor de consument.”

“Ze weten wat belangrijk voor ons is”

“We zijn heel tevreden over de advertenties die voor onze optiekzaken worden opgemaakt en in worden ingezet. TPM is duidelijk, er wordt goed meegedacht en ze weten wat belangrijk voor ons is. Met Ivan hebben we leuk contact, wat een fantastische vent die loyaal is naar zijn klanten. Twijfel je over hoe je online advertenties het best kunt inzetten? Dan kun je gerust Ivan bellen voor advies. Hij weet wat hij doet en waar hij en zijn team mee bezig zijn.”

⭐⭐⭐⭐⭐

Ook benieuwd naar de voordelen van Display Advertising?

Ook interessant voor u

This Play Media © Privacybeleid