Het versterken van merkidentiteit met display advertenties 

Merkidentiteit wordt steeds belangrijker. Ook voor kleine ondernemers. Het zichtbaar zijn met een duidelijke uitstraling helpt consumenten een keuze te maken in een met advertenties overspoelde wereld. In dit artikel gaan we in op hoe de inzet van display advertenties kan bijdragen aan het versterken van de merkidentiteit van uw bedrijf. 

Zichtbaar zijn is belangrijk

Voor een ondernemer is het van ontzettend groot belang om zichtbaar te zijn. Consumenten worden immers overspoeld door uitingen van bedrijven die om hun aandacht vragen. Als ondernemer moet je daar dus tussen staan en proberen op te vallen. 

Het zichtbaar zijn is dus één ding, maar het opvallen, dat is een ingewikkelder punt. Op lange termijn een zeer gunstige manier om op te vallen is door te bouwen aan een sterke merkidentiteit. Dit is ook slim, doordat het gebruik van cookies in de toekomst waarschijnlijk wordt uitgefaseerd.

Een sterk merk opbouwen

Het opbouwen van een sterk merk zorgt dat klanten een merkvoorkeur ontwikkelen. Ze gaan u vertrouwen en voelen zich bij uw merk op hun gemak. Een merkidentiteit vertegenwoordigt dan ook de kernwaarden, missie en visie van een bedrijf. 

Als ondernemer weet u meestal heel goed waar u voor staat. Voor uitstekende producten of dienstverlening, bijvoorbeeld. Voor persoonlijke aandacht of ambachtelijk gemaakte topkwaliteit. 

Naast de kwaliteit van producten of diensten, is de manier waarop een merk wordt gepresenteerd van essentieel belang. Dit is waar display advertenties in beeld komen.

De kracht van visuele identiteit

Visuele identiteit, zoals logo’s, kleuren, lettertypen en grafische stijl, is van groot belang bij merkopbouw. Deze visuele elementen vormen de herkenbare kenmerken van een merk en dragen bij aan merktrouw. 

Hierbij is het natuurlijk belangrijk dat uw logo, kleurgebruik en grafische stijl uitstralen waar u voor staat. Maar, één ding is nog belangrijker: consistentie. Consistentie in visuele identiteit is cruciaal, omdat uw potentiële klanten uw merk moeten gaan herkennen, ongeacht waar ze het tegenkomen.

Een bekend voorbeeld van de kracht van visuele identiteit is Coca-Cola, met zijn wereldwijd herkenbare rode logo en sierlijke lettertype. Deze visuele stijl heeft een sterke emotionele band tussen het merk en zijn klanten gecreëerd.

Maar, laat u niet ontmoedigen door de grote schaal van een imperium als Cola-Cola: ook voor kleine ondernemers is zichtbaarheid van groot belang. Op een kleiner niveau geldt namelijk hetzelfde psychologische principe dat we sneller voor iets kiezen dat we herkennen, dan voor iets dat we nog nooit gezien hebben. 

Wil een consument naar een meubelzaak in de buurt, dan zal deze dus eerder kiezen voor de ondernemer zichtbaar is (door bijvoorbeeld adverteren) dan voor de ondernemer die niet zichtbaar is.

De impact van display advertenties op merkopbouw

Display advertenties zijn een belangrijk instrument geworden voor merkopbouw in het huidige digitale tijdperk. Display ads bestaan in verschillende vormen, zoals afbeeldingen video’s op websites, sociale media en andere online platforms. Met display ads toont u uw merkidentiteit effectief aan een breed publiek en bouwt u snel herkenning en vertrouwen op.

Een belangrijk voordeel van display advertenties is het bereik. We kunnen met een slimme display campagne snel een groot bereik opbouwen. Zo realiseert u sneller herkenning bij uw doelgroep. 

En de ontwikkelingen gaan door. De wereld staat niet stil. Digitale ontwikkelingen blijven elkaar in hoog tempo opvolgen. De wereld van display advertenties blijft ook evolueren. Dat betekent dat u op steeds meer manieren kunt bouwen aan uw merk. 

Wij helpen ondernemers aan een sterker merk 

Bij This Play Media hebben wij al honderden ondernemers geholpen met het neerzetten van een sterker merk. Beschikt u nog niet over een grafische stijl voor uw advertenties? Dat is geen probleem: ons team van vormgevers denkt graag met u mee en maakt een voorstel passend bij waar u voor staat. 

Zo kunt u ook gaan bouwen aan een consistente en structurele online aanwezigheid. Met als doel: meer herkenning en vertrouwen opbouwen bij potentiële klanten. 

Kom in contact met onze adviseurs 

Display advertenties zijn dus een krachtig hulpmiddel voor het opbouwen van een sterke merkidentiteit. Door continu aanwezig te zijn met een duidelijke stijl, onderscheidt u zich van concurrenten en bouwt u een vertrouwensband op met uw doelgroep. Onze adviseurs kunnen u er alles over vertellen en komen graag eens bij u langs. Maak vandaag nog een afspraak! 

Wilt u zelf zien wat display advertenties voor ondernemers kunnen doen? Bekijk de reviews van onze klanten.

Ook interessant voor u

This Play Media © Privacybeleid